Vilken sadel till vilken rygg?

Sv: Vilken sadel till vilken rygg?

Ja, jag har hört många som inte gillar dom! Och att dom är svåra i passformen....

Dyra sadlar är inte alltid bäst ;)

Bild006.jpg
[/IMG]

Gera-1.jpg
[/IMG]

Jag har en Continental fullquaterbom till denna damen.

För en som hålla på med saddel fitting kan man se ienafär (spelling!!!) vad för bom skulla passa den rygg el typ av häst.
Med ett par tum stock kan man mäter utt häst rygg och jämnföra med undersiden av sadeln, mänk vid, längd o twist.
MEN MAN MÅSTA PROVA UTT SADELN O SE SVÄTT TACKEN!!!
Az

Vet inte vad de mena med NORMAL! normal för vad?
Häster som har en bra mänk o mänk kam ofta passa till en Quarter Horse Bom.
Halvblod häster måste padas o byggas upp tack vara derras stora mänk kam.
Häster som vi kalla för Mutten Chop Withers,(kraftig mänk musklar behöva i regal en storer sadel, Full Quarter.

Hålla med Kenneth o Ginna, kan inte sitta här och säger hur din arab sadel passa till din varmblod, det bli bara gissning!
Är han kraftig o övervikt kan den någ passa, att den klamer? hmmm, klamer den på mänk muskler eller på mänk kamen?
arab bom är vid o rätt flak
Az

"Ungefär", om det var "cirka" du menade...

MvH
Mustang som har många utländska vänner som blir GLADA när man berättar hur det sägs/stavas när dom frågar

Thank U for the help Mustang.
Az

Liknande trådar

Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
847
Senast: Tilly_85
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
23
· Visningar
924
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 620
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Strö i boxen