Vilken sadel ska jag köpa?

r_freddy

Trådstartare
Hej!

Nu var det dags att köpa ny sadel till unghästen :banana:
Jag har ridit in honom med en wintec engelsk sadel med x vida kopparjärnet.

Tänkte mig någon av följande sadlar.
Men lägg gärna förslag på andra :bow:
Han har mycket :o kort rygg och är bred + överbyggd

Premier EQHB Ringgold Reiner
eqhb.jpg

Rocking R Round Skirt Reiner
12086.jpg

Båda är ju anpassade till kort och bred häst :d

En bild på chili med en semi quarter circle Y trail sadel Ser helt sjukt ut :crazy: :eek: Och trycker jättemycket framtill

http://i17.photobucket.com/albums/b55/ikis/Bild042.jpg

Ryggen
http://i17.photobucket.com/albums/b55/ikis/Bild047.jpg

Tror nu full quarter kan räcka :confused:

Tacksam för all hjälp

Sv: Vilken sadel ska jag köpa?

Om sadeln trycker jättemycket framtill kan det bero på att den är för stor och ramlar fram/ner. Det går inte att säga vilken sadel du ska köpa utan antingen tar du hem ett x-antal sadlar och provar eller vänder dig till känd sadelutprovare eller köper hem en sadelprovare från B*nanza och låter dom avgöra vad du ska ha.

Hola,
Tycker inte att sadeln ser ut att trycka alls. Snarare ligger den för långt bak och har ramlat ner för att det inte finns något att lägga den på. Läs som den ligger på bilden så ser jag en för bred sadel på smal häst.
Chansen är stor att sadeln faktist passar riktigt bra om den ligger på rätt plats.

Haft en Premier EQHB Ringgold Reiner på prov, kan bara säga att dom är viiiiida. Personligen så tror jag inte att en så ung Qh passar i en så stor sadel. Kanske längre fram.

mvh Eva

Jag har haft den längre fram och då har den legat på bogbladen :(
Så han kan inte röra sig så bra då :crazy:
Min tränare behövde bara se sadeln, och sa att den rider jag inte med :cry:
Så nu är det bara att sälja den :angel:
Tränaren som jag har lämnat honom till rider honom med en full-quarter bom och det ser bra ut :)

Men tack endå !

du får ta dit nån som är duktig på att prova sadlar..
det e inte bara att köpa en sadel.. den ska ligga bra oxå..;) :D

Tips; kontakta dom på western horsemen's corral, dom skickar ut nakna bommar till dig som du får prova själv på din häst. Sen får du beställa en sadel själv utifrån den bommen:)

Liknande trådar

Utrustning Ja, ännu en sadeltråd :wtf: Jag vet att alla hästar ser olika ut i ryggarna, men nu ska jag generalisera lite. Ni med PRE hästar...
Svar
9
· Visningar
3 737
Utrustning Det har inte gått så bra i mitt sadelletande till min arab - delvis på grund av min okunnighet misstänker jag. Han har kort...
2
Svar
38
· Visningar
5 692
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 462
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Hej! Har letat sadel ett tag nu till min ponny, men tyvärr utan framgång. Haft problem med en skum hälta hela hösten (som visade sig...
2
Svar
31
· Visningar
5 350

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka