Vilken sadel passar?

CorneliaGina

Trådstartare
Hejsan!
Jag har en ungponny kategori D. Hon är 146 cm hög och hon har en väldigt rak rygg (inte spec musklad) och så har hon en väldigt hög manke. Just nu rider jag henne med en allroundsadel. Men eftersom jag ska ha henne som hopphäst så vill jag gärna ha en hoppsadel.

Jag vet dock inte riktigt vilken bom eller sadel som passar henne. Jag har fått tips om att köpa en zaldi star till henne storlek: 16,5" 30.
Någon som vet om detta kommer passa?
Eller vet ni någon annan sort som kanske passar?

Skulle helst inte vilja lägga ut för mycket pengar heller eftersom hon fortfarande växer :)

Skulle verkligen behöva alla råd jag kan få!
Tack på förhand! :laugh:

Sv: Vilken sadel passar?

En Trainers professional 16-16.5 med utbytbart bomjärn skulle kunna vara ett allternativ.

Sv: Vilken sadel passar?

Jag tycker zaldi star är ganska böjd, så om hästen verkligen är rak i ryggen borde den inte passa.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Nån som har förslag på sadel som är kort, passar hög manke med rygg åt det lite rakare hållet. Främsta problemet är att hästen har kort...
Svar
1
· Visningar
573
Senast: caballus
·
Utrustning Rider just nu runt i en Frank Baines Reflex som jag verkligen gillar, bra stöd och lite djupare säte. Den ligger okej på hästen men...
Svar
0
· Visningar
475
Senast: Bison
·
Utrustning Hej! Min häst har ganska rak rygg, väldigt hög manke, dåligt med ryggmuskler och ganska stora rörelser. Det har skapat problem då jag...
Svar
10
· Visningar
1 271
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kall lägenhet
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Skötsel av utedass

Hund, Katt, Andra Djur