Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Behöver inspiration ..söker en riktigt riktigt skön sadel för långturer. Vilken är er favorit ? Western ? Bomlös? Dressyr ?...
En lätt vikts western sadel med ett RALIDE bom är att föredra, 10 - 15kg.Behöver inspiration ..söker en riktigt riktigt skön sadel för långturer. Vilken är er favorit ? Western ? Bomlös? Dressyr ?...
Min bomlösa, soffkuddemodell (barefoot) är riktigt skön för lugna turer i skogen. Dvs inte bästa att trava, galoppera och stå i fältssits i. Men det gäller att man inte har nåt emot att sitta brett. Dom är breda över höften. Visserligen har jag inte ridit mer än 2-3 h i den så det beror ju på definitionen av långritter.Behöver inspiration ..söker en riktigt riktigt skön sadel för långturer. Vilken är er favorit ? Western ? Bomlös? Dressyr ?...
2-3 tim. är bara ett Afternoon Delight.Min bomlösa, soffkuddemodell (barefoot) är riktigt skön för lugna turer i skogen. Dvs inte bästa att trava, galoppera och stå i fältssits i. Men det gäller att man inte har nåt emot att sitta brett. Dom är breda över höften. Visserligen har jag inte ridit mer än 2-3 h i den så det beror ju på definitionen av långritter.
Behöver inspiration ..söker en riktigt riktigt skön sadel för långturer. Vilken är er favorit ? Western ? Bomlös? Dressyr ?...
Väldigt många distansryttare rider i dressyrsadlar. Du vill ha en sadel där du har långa stigläder.Min dressyrsadel är den skönaste, men skulle jag rida riktigt långt hade jag sneglat på vad distansryttarna använder och provar mig fram.
Tråden rör sig om Lååååångrit! inte distance.Jag väljer alltid min allroundsadel när jag rider långt. Har ridit upp till 80 km i min wintec.
Jag skrittar gärna ut långa pass i dressyrsadeln men ska vi hålla tempo vill jag komma upp ur sadeln.
Tråden rör sig mig veterligen om 'vilken sadel föredrar du till långtur'. Jag ser inte att trådskaparen har skrivit att man inte får svara om man rider under tio mil?? Har jag missat det så visa mig gärna.Tråden rör sig om Lååååångrit! inte distance.
Aha, så man fick alltså inte svara om man red längre? Ursäkta mig.Inte för distans . Bara allmänt skön för långturer. Alltså långturer för mig kanske är 2 till fyra timmar
Förlåt för otydlighet.
Handlar alltså inte om.distans
Jo såklart du får detAha, så man fick alltså inte svara om man red längre? Ursäkta mig.
Men min sadel är rätt skönt att rida i även på kortare turer.
Fast distansryttarna har ju erfarenheter av sadlar och "långritter" även om de kanske rider lite längre än vi hobbyryttare gör.Inte för distans . Bara allmänt skön för långturer. Alltså långturer för mig kanske är 2 till fyra timmar
Förlåt för otydlighet.
Handlar alltså inte om.distans