Vilken ras?

Centaur

Trådstartare
Vad tror ni den här hästen var för ras/härstamning? Kan ge lite mer info om talang/temperament sen, men vad skulle ni gissa utifrån bilderna? :)

1240442_10151583160270882_904755408_n.jpg

Huvudbild:
1231500_10151583170940882_393867374_n.jpg

(gamla scannade bilder, därav låg kvalitet)

Sv: Vilken ras?

Jag tror inte det är connemara i den, om det skulle vara, så är det inte mycket.

Den har inga typiska connemara-drag mer än att den har markerade ganascher, är skimmel och något grov i kroppen, men det är min åsikt.
Den har inget typiskt connemara-huvud till exempel, utan är mer av stor-häst modell där.

Men Lippizzaner kanske eller Camargue? :nailbiting:

Det var han inte. Kom från Danmark som unghäst och är förmodligen född där (1981). Jag tror inte det var connemara i honom.

Rosettplockare upp till 120-130, snabb och vändbar. Otroligt lätt för samling (gjorde tex levade och ballotade), fantastisk snäll men het och energisk, väldigt väldigt känslig. Ovanligt intelligent och klok.

Det var ganska många som såg oss irl som frågade om han var lipizzaner faktisk, så kan ju tänkas. Kanske lipizzaner/dansk varmblod?

Det var han! Och han var lika vacker på insidan. :love:

Massa utstrålning, en häst alla lade märke till och kom i håg, från små ridskoletjejer till tränare och veterinärer.

Därför är det så synd att han står reggad som okänd.

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 651
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästmänniskan Hejsan, jag funderar på att köpa min första egna häst. Ridit sen jag var 6år till år 2015 ca 19år. Både ridskola samt...
Svar
13
· Visningar
927
Senast: Ajda
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka