Vilken ras?

Centaur

Trådstartare
Vad tror ni den här hästen var för ras/härstamning? Kan ge lite mer info om talang/temperament sen, men vad skulle ni gissa utifrån bilderna? :)

1240442_10151583160270882_904755408_n.jpg



Huvudbild:
1231500_10151583170940882_393867374_n.jpg


(gamla scannade bilder, därav låg kvalitet)
 
Sv: Vilken ras?

Jag tror inte det är connemara i den, om det skulle vara, så är det inte mycket.

Den har inga typiska connemara-drag mer än att den har markerade ganascher, är skimmel och något grov i kroppen, men det är min åsikt.
Den har inget typiskt connemara-huvud till exempel, utan är mer av stor-häst modell där.

Men Lippizzaner kanske eller Camargue? :nailbiting:
 
Sv: Vilken ras?

Det var han inte. Kom från Danmark som unghäst och är förmodligen född där (1981). Jag tror inte det var connemara i honom.

Rosettplockare upp till 120-130, snabb och vändbar. Otroligt lätt för samling (gjorde tex levade och ballotade), fantastisk snäll men het och energisk, väldigt väldigt känslig. Ovanligt intelligent och klok.

Det var ganska många som såg oss irl som frågade om han var lipizzaner faktisk, så kan ju tänkas. Kanske lipizzaner/dansk varmblod?
 
Sv: Vilken ras?

Det var han! Och han var lika vacker på insidan. :love:

Massa utstrålning, en häst alla lade märke till och kom i håg, från små ridskoletjejer till tränare och veterinärer.

Därför är det så synd att han står reggad som okänd.
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
33
· Visningar
1 787
Senast: Zoya
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 416
Senast: Hazel
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 951

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp