Söker en allroundhäst som ska ridas av mig och tjejerna och gå i allmänt blandad ridning såsom i skog och mark, på ridlektioner, för instruktör i hoppning, dressyr och förmodligen lite western. Kommer ev att tävlas i små tävlingar för skoj skull så det är inte huvudsyftet med hästen. Sen vill jag även ha ett sto för att kunna ta föl på henne. Nu har jag då hittat tre hästar som jag helt fastnat för men då kan jag inte bestämma mig, för det är ett fullblod, ett halvblod och en kallblodstravare, samtliga rätt unga hästar och inte svindyra.
Hur ska jag tänka nu då???
Har tidigare haft travare av båda sorter men lagt travskorna på hyllan och vill nu bara ha hobbyhästar.
Men det var fasen så mycket enklare när man hade ett fast syfte med sitt hästköp, alla dessa tre funkar ju kanonbra som ridhästar..
Please help me!!!
Hur ska jag tänka nu då???
Har tidigare haft travare av båda sorter men lagt travskorna på hyllan och vill nu bara ha hobbyhästar.
Men det var fasen så mycket enklare när man hade ett fast syfte med sitt hästköp, alla dessa tre funkar ju kanonbra som ridhästar..
Please help me!!!