F
Fruentimber
Mina drever/schäfer-korsningar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var ganska exakt 18 år sedan, då var NZ väldigt ovanliga.Innan folk visste att BC's kommer i varianter. Kanske gäller fortfarande i och för sig.
Japp, jag kallar mig själv för lilla gumman nu och klappar mig själv på huvudet, för att verkligen påminna mig själv om att han hade rätt och jag såklart fel.
Min BC blir kallad:
Scandinavian Hound
Dobermann korsning
Korthårs Collie
Rondon Blandras
Gatuhund
Pitbull
Amstaff
Etc.
Typ två personer har gissat rätt ras.
Min Aussie blivit kallad:
Dalmatiner
Husky
Det där har jag också varit med om. Gick med min (förvisso klippta) new foundlandshund. En man stannade oss och talade om att jag hade en väldigt fin grand DANOJS. Ok tack, sa jag, men det är en new Foundland. ”Nej, jag har haft grand DANOJS, det är en sån du har”.
”Ah ok fast just detta är faktiskt en nuffe”.
”Nej.” ”nähä ”
On topic/knapplån. Har två bc. Den ena brukar folk faktiskt gissa rätt på, för hon ser tydligen ut som turbo. Den andra tror de flesta är en blandras. Oftast typ stövare/amstaff-mix. Kanske ev drever. Tom folk på BK frågar lite försiktigt om den verkligen är renrasig o reggad. Men jag kan förstå dem. Han är stor som ett hus, trefärgad, öron som dasslock som pekar åt alla håll, korthårig samt ett blått öga. Kan köpa att han inte ser ut som folk tänker sig en random bc.