Vilken mask är detta?

Mimmi_Babiana

Trådstartare
Vad är detta för maskar?

Bifogade filer

• 20201113_074919.webp
    20201113_074919.webp
    111,9 KB · Visningar: 87
@Madick Kanske vet? Dom hittades i färsk avföring och dom var inte levande. Hunden har feber till och från och behandlas med Kefavet och Onsior efter diagnos bakteriell hudinfektion. Skulle kolla avföringen för att dubbelkolla att hon inte fått diarré av Onsioren. Vilket hon inte hade men hittade som sagt detta fynd. Känner inte igen parasiten och funderar på om även detta kan ge feber.

Senast ändrad:
Ramdningen tyder på bandmask. Du kan lägga maskarna i en påse med några droppar vatten och skicka till Vidilab så artbestämmer de utan kostnad.
Ramdningen tyder på bandmask. Du kan lägga maskarna i en påse med några droppar vatten och skicka till Vidilab så artbestämmer de utan kostnad.

Tack! Nu hann jag att avmaska med Milbemax på veterinärs inrådan. Hoppas inte att det var fel? Men du tycker ändå att jag ska skicka in till Vidilab?

Tack! Nu hann jag att avmaska med Milbemax på veterinärs inrådan. Hoppas inte att det var fel? Men du tycker ändå att jag ska skicka in till Vidilab?
Oj det var ett tufft preparat att ta när man ser masken... Någon rundmask är det ju inte. Du kan absolut skicka in masken ändå om du har den kvar.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Upptäckte detta i munnen på min snart 5 månaders valp. Det sitter på insidan av underläppen. Någon som sett något liknande förut...
Svar
2
· Visningar
367
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Har 2 hundar med dåliga tänder, de är 14 och 11 år. Vi fixade tänderna i feb i år och de är redan lika mycket tandsten igen och några...
2
Svar
27
· Visningar
1 965
Senast: Lisen82
·
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
892
Senast: Sonic76
·
Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
427
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka