Vilken mankhöjd????

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Elwis_86
  • Startdatum Startdatum
E

Elwis_86

Ska en minishettis vara för att vara mini och inte vanlig shetlands ponny? Vart ligger gränsen?

Tacksam för svar!

jag måtte mina två hingstar nu med en tumstock :) Och den ena var 85 och den andre var 90 nånting. Dom är födda 2002. Kommer dom att växa mera?

Mätning med tumstock ger sällan bra resultat, enligt min erfarenhet.
Men det är nog INTE minisar du har. Mini ska vara MAX 84 cm som treåringar och max 86 när de är äldre. Och dina är bara drygt 1½ år än, så lite till växer de nog. :D

joo, ska väl mäta dom ordentligt. Men oftast så blir dom högre me tumstocken. Än med en riktig mätare. Jag tycker inte mina är lika stora som vanliga shettisar. Mina har mycket kortare ben och kortare kroppar. Och mindre huvud. :smirk:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Freazer
·
Utrustning Vet någon hur hööks fairfield sele är i storlek ska ha den till en shettis men undrar lite om shetland blir tillräckligt stor och hur...
Svar
9
· Visningar
886
Senast: LadySara
·
Övr. Katt Hejsan, jag ska åka tåg med min nya katt Mezzi ( har haft honom i 3 veckor och han är 5 månader gammal) i 5,5h på fredag. Har försökt...
Svar
5
· Visningar
253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka