Vilken lina?

Jag köpte den 15 meters som fanns i butiken idag. Testade och kanske hade velat ha en ännu lättare men tror den duger.

Så kom nästa fundering, vad gäller vid koppeltvång. Måste jag hålla i linan? Valpen håller sig tydligen max 3 meter från mig ( så 15 meter var kanske lite onödigt🙈)

Bifogade filer

• DA15AC05-92F4-45D1-8AAF-D8B582FB18AA.webp
    DA15AC05-92F4-45D1-8AAF-D8B582FB18AA.webp
    439,1 KB · Visningar: 75
Jag köpte den 15 meters som fanns i butiken idag. Testade och kanske hade velat ha en ännu lättare men tror den duger.

Så kom nästa fundering, vad gäller vid koppeltvång. Måste jag hålla i linan? Valpen håller sig tydligen max 3 meter från mig ( så 15 meter var kanske lite onödigt🙈)
Nej det måste du inte. Men däremot ska/ bör han hålla sig på stigarna så att han inte stör något djur.
Själv kom jag rätt långt på 5 m linan innan jag bytte till 10 m, jag pendlar mellan dem två när hon periodvis har fått knäck i lurarna..

Så liten 😍😍😍

Liknande trådar

S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 008
Senast: Disen
·
M
Övr. Hund Läs! (Detta är hämtat från Canis.se) Vem är chefen? Text: Randi Helene Tillung Sammanfattning Länge har det varit...
Svar
2
· Visningar
1 280
Senast: millansnillan
·
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 428
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama