Vilken klass går *-stjärnig fälttävlan för ponny i?

B

bockponnyn

Hejsan!
Jag funderar vilken höjd som *-stjärnig fälttävlan för ponny går i? Och vad behöver man för hoppkval?
Jag har hört mig för lite överallt men alla säger olika..?:confused:

Sv: Vilken klass går *-stjärnig fälttävlan för ponny i?

Både * och ** ponnyfälttävlan är hinderhöjden 1m du ska alltså hoppa 1,10 som kval

Både * och ** ponnyfälttävlan är hinderhöjden 1m du ska alltså hoppa 1,10 som kval

okejokej, tack:laugh: fast jag har bara hört 1,05 och 1,15 som hinderhöjder. Är du helt säker?=)

Senast ändrad av en moderator:

Helt säker enl TR :

”P”
70-klass två 0,70 m
80-klass två 0,80 m
90-klass två 0,90 m
*-klasser Två 1,10 m

var inte meningen jag skulle trycka på svara....

Senast ändrad:

okej, tack!:laugh:

Helt säker enl TR :

”P”
70-klass två 0,70 m
80-klass två 0,80 m
90-klass två 0,90 m
*-klasser Två 1,10 m

om du inte rider en lätt klass först och "nivåkvalar" till * - då behövs bara en st 1,10:grin:

okej, men jag ska börja på 90 klass i år igen, men jag har en 1,10, så räcker det eller ska jag ta en till? :confused:;)

För att starta 90 ska du ha 2 hoppkval på minst 90 ( har du 2st 110 med 8fel är du kvalat till alla klasser i år), sen kan du använda din 110 som kval till nästa klass ( räcker med en runda om du startat 90 först )

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
536
Senast: Mli
·
Kultur Med tanke på de andra trådarna. Vilken är den sämsta filmen ni sett? Det finns ju många, men om ni måste välja ut just en och peka på...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 663
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
711
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerar Stora Wäsby Fältrittklubb Folksam Ponny-SM i fälttävlan i samarbete med Enköpings Fältrittklubb. Tio hemmaryttare...
Svar
0
· Visningar
198
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka