Vilken kavaj tycker ni?

J

jeslin

Tänkte köpa mig en tävlingskavaj för dressyr. Är lite dålig på det här med vad som egentligen är "inne". Vilken av dessa två tycker ni är snyggast?
pikeurkavaj1.jpg
pikeurkavaj.jpg

Pikeur Epson eller
pikeurdiana.jpg

Pikeur Diana

...eller finns det någon annan kavaj i ungefär den prisklassen (eller lägre förstårs :smirk:) som ni tycker är särskilt snygg eller bra?

Epson-kavajen har två sprund baktill medan Diana bara har ett. Vilket är snyggast?
Diana-kavajen har avskuren midja, vilket Epson inte har. Vilket är snyggast?
Ingen av dom har sammet på kragen. "Ska" det va de?

Tacksam för tips!

båda är jättesnygga. Men jag ser att den översta har två sprud därbak, jag tycker ett är snyggare till dressyr. Men man ser inte hur det ser ut på den nedre.

två sprund - hopp
ett sprund - dressyr (dessutom avskuren midja = jättedressyr) :D

Aha. Jag trodde det var tvärtom - alltså, två sprund = dressyr. Så är det inte då?

Neee.. ja tycker exakt samma som Peluso. Ett för dressyr och två för hopp. sen om man bara har en hopp och startar typ dressyr med den så är ju inte det nån katastrof, men det är snyggast så.

Liknande trådar

Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Nevermind
·
Dressyr Jag ska börja tävla lite dressyr och behöver nu införskaffa mig en utstyrsel. Det jag behöver hjälp med är kavaj och eventuellt ny...
Svar
6
· Visningar
5 736
Senast: maoulina
·
Utrustning Är nyss hemkommen från Tyskland där jag (såklart!) var inne i en hästbutik och kollade. Letar efter en ny tävlingskavaj nu till hösten...
Svar
9
· Visningar
2 774
Senast: avur
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 671
Senast: scizofren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar