Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nja, Bozita torrfoder är väl inte bra? Blötmaten däremot.Bozita är bra, och är dessutom svensktillverkat.
Exakt så.Nja, Bozita torrfoder är väl inte bra? Blötmaten däremot.
Säg det till mina 3 katter, de äter bara RC Outdoor och RC fit allt annat ratas. Jag köpte en påse med IAMS, det äter inte ens skatorna.....Acuna och annat som är spannmålsfritt tittar dom inte ens på. Jag har haft katter sedan 1980 och ingen har dött av undernäring eller haft problem med kisseriet.Jämfört med RC är väl dock Bozita rätt bra? Men jag kanske har missuppfattat?
Varför då? Det beror väl ändå på hur många man haft åt gången och varför de dött? Jag har för närvarande fyra katter, är jag sämre som ägare än när jag hade bara en som visserligen blev 20?Säg det till mina 3 katter, de äter bara RC Outdoor och RC fit allt annat ratas. Jag köpte en påse med IAMS, det äter inte ens skatorna.....Acuna och annat som är spannmålsfritt tittar dom inte ens på. Jag har haft katter sedan 1980 och ingen har dött av undernäring eller haft problem med kisseriet.
Och ja, under denna tid har jag haft 7 katter och 3 lever i högsta välmåga. Jag blir lite deprimerad över alla dom haft typ 20 katter under denna tidsperiod.
Jag menar att en del har haft 20 katter under en tioårsperiod. Katter blir överkörda, försvinner, blir sjuka och avlivas osv.Varför då? Det beror väl ändå på hur många man haft åt gången och varför de dött? Jag har för närvarande fyra katter, är jag sämre som ägare än när jag hade bara en som visserligen blev 20?
Det är smakhöjare i RC har jag hört så det är troligtvis det som gör maten mer intressant än andra alternativ . Jag säger inte att katter dör av RC. Drar en jämförelse: Jag själv kommer inte dö om jag äter onyttig mat, men det betyder inte att den maten är bra för det.Säg det till mina 3 katter, de äter bara RC Outdoor och RC fit allt annat ratas. Jag köpte en påse med IAMS, det äter inte ens skatorna.....Acuna och annat som är spannmålsfritt tittar dom inte ens på. Jag har haft katter sedan 1980 och ingen har dött av undernäring eller haft problem med kisseriet.
Och ja, under denna tid har jag haft 7 katter och 3 lever i högsta välmåga. Jag blir lite deprimerad över alla dom haft typ 20 katter under denna tidsperiod.
Tyvärr finns det gott om djurägare som avverkar djur på löpande band, otur, skador, sjukdomar, stöld mm. För några går det troll i djurägandet, för andra är det okunskap, för somliga slarv och för de flesta är det livet som händer. Jag tycker det är fult att slå sig på bröstet och peka finger åt andras olycka.Jag menar att en del har haft 20 katter under en tioårsperiod. Katter blir överkörda, försvinner, blir sjuka och avlivas osv.
Du träffar aldrig på en hundägare som avverkar djur på samma sätt. Det har alltså inget att göra med hur många djur du har. Om du räknar på hur många år jag har haft katter och hur många som inte finns längre kanske du förstår hur jag menar.
Vilken kattmat har ni till era katter? Har en ragdoll på 14 veckor som just nu äter royal canin kitten. Tycker dock royal canin är onödigt dyrt :P Finns det något foder som är minst lika bra men i lägre prisklass?
För två vuxna katter blir det en priskostnad på ca 250kr månaden för mjukmaten. Mina äter lite torrfoder också och nu har jag märket Applaws eftersom det är mest kött i det av de sorterna jag hittat. Jag köper en liten påse på 2kg och då blir ju kilopriset dyrare, men man kan köpa större förpackning och frysa in så man inte har så mkt framme åt gången. Jag tror inte mina kisar kostar mig mer än 300kr i månaden för deras mat och då ger jag dom det jag tycker är bäst (och mest bekvämt).
Tetra är så smidigt också. Man kan lätt återförsluta förpackningen och ha framme utan att det luktar + mer miljövänligt än konservburkar.
jag köper Bozita med svensk kyckling. Min katt tycker det är gott. RC funkar men han verkar föredra bozita. Science plan, var inte gott. Whiskas, friskies och lågmärken är bläääBozita är bra, och är dessutom svensktillverkat.
KL Jag kan inte påstå att jag slagit mig för bröstet! Jag anpassar min tillvaro och mitt boende efter mina djur. Det anses inte så suspekt om det handlar om hundar men samma regler gäller inte för katter. Faktum kvarstår att jag har en mängd bekanta som bosätter sig där det passar dom och sedan släpper ut katten att sköta sig själv. Måånga katter blir överkörda, slåss med andra katter pga att ägaren prioriterat ekonomi före kastration osv. Jag fick själv avliva en katt som inte ens var nio år, det värsta jag behövt göra (hittills).Tyvärr finns det gott om djurägare som avverkar djur på löpande band, otur, skador, sjukdomar, stöld mm. För några går det troll i djurägandet, för andra är det okunskap, för somliga slarv och för de flesta är det livet som händer. Jag tycker det är fult att slå sig på bröstet och peka finger åt andras olycka.