Civil action
Trådstartare
Jag står i tankarna att skaffa mig en hund som skall passa in i mitt nya jobb (häst fysioterapeut) vilket kommer innebära mycket bil resande och kanske många möten med andra hundar, hästar osv. Jag har själv kollat runt lite och jag är barnsligt förtjust i schäfer hundar vackra majestätiska som de är och relativt lugna och lätt tränade.
Problemet med schäfer är att min mor är "livrädd" för dom då hon blev attackerad av en fd militär schäfer när hon var ung. Det gick dock bra med min förra hund en belgisk vallhund/schäfer ser lika dan ut men ett öra upp och ett ner
.
Tyvärr var han misshandlad innan jag fick honom och hade lite återfall då och då så jag fick ta bort honom
.
Finns det kanske någon liknande ras som jag inte känner till?
Kuvasz (stavning
) har jag kollat på men dom sägs ju vara oerhört vassa fram för allt mot andra hundar stämmer det?
Tar gärna tips både i tråden och i PM.

Problemet med schäfer är att min mor är "livrädd" för dom då hon blev attackerad av en fd militär schäfer när hon var ung. Det gick dock bra med min förra hund en belgisk vallhund/schäfer ser lika dan ut men ett öra upp och ett ner
Tyvärr var han misshandlad innan jag fick honom och hade lite återfall då och då så jag fick ta bort honom
Finns det kanske någon liknande ras som jag inte känner till?
Kuvasz (stavning
Tar gärna tips både i tråden och i PM.