Vilken hundras skulle passa mig?

et_flickan

Trådstartare
obs ska inte skaffa ny hund inom de närmsta åren men vill ändå ha lite ideer. Jag är riktigt dålig på olika ord inom hundvärlden så stryp mig inte.

Jag har gått och förälskat mig i schäfern. Jag skulle verkligen vilja ha en schäfer. Ingen skyddsgalning eller jobbnarkoman men en hund som jag kan träna lydnad och spår och även tävla med. En hund med lite mer GO i än den jag har nu. En hund som inte är lika självständig än den jag har nu. Hunden som ligger brevid mig i soffan är dobberman/rottweiler.

Det jag kan erbjuda en hund är:
Långa promenader.
träning varje dag i form av spår, lydnad och lek.
Förhoppningsvis om allt går som planerat en egen tomt att springa på och en stor soffa att ligga i och även mycket gos.

Sen vet jag att hundens behov beror mycket på individen och rasen.
Och jag är värdelös på raser i sig. Har träffat en del schäfrar och har verkligen kärat ner mig även fast vissa kanske inte varit riktigt friska eller helt enkelt fel uppfostrade/understimulerande.

Släng raser på mig nu! :) och såga gärna mitt intresse för schäfern om det inte är rätt hund för mig.

Sv: Vilken hundras skulle passa mig?

Jag tycker att det låter som att du absolut skulle kunna ha en schäfer:) För du kan ju ge den vad den behöver så varför inte?!;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 776
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Ursäkta om det börjar bli tjatigt med såna här trådar. Har läst flera gamla men inget som stämmer in så bra på vad jag söker. Innan har...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
32 795
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hej! Tänkte att det skulle vara kul och höra vad ni tyckte vilka raser som skulle passa mig. Jag är 21år och haft hund sen jag var...
Svar
5
· Visningar
1 441
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Som rubriken säger, finns det någon ras där man kan hitta hundar som i efter träning, uppfostran etc. kan passa in på alla krav? Ca...
Svar
19
· Visningar
1 615
Senast: Marje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka