Vilken hopphäst

S

Spider84

Nu ska ni få gissa som tusan. Jag letar efter en hingst jag såg hoppa en gång i en världscups hoppning som var nåt så grymt snygg, meeeeen givetvis minns jag varken namnet på ryttaren eller hästen bara omständigheterna som var.

Kommer inte ihåg när det var heller. Måste varit minst 2år sen, men mest 5år sen. Det var en tv sänd världscups hoppning (eller om det var större som EM, VM, OS?).

Hingsten är en fux som då innan bara hade gått 140cm hoppningar, men ryttaren hade räknat fel på den hästen han egentligen skulle rida och fick inte rida honom så han fick ta in den yngre hästen på 160cm banan.
Och han gjorde väldigt bra ifrån sig. Om det antingen var 4fel eller om det var helt felfritt? :confused:

Är det någon som har en aning om vad hingsten heter? Bilder, vem det var som red, stam m.m. *snurrig Spider*

Sv: Vilken hopphäst

va det inte han iaf som red.. gud är så dålig på namn, men han som vann OS på en skimmel? typ Jeron D...nånting :P hehe
nån kanske vet vem jag menar ;)

Dubbeldam's namn ringer det klockor för, men det kan ju vara annat också.
Fan att jag inte kan minnas vad hästen och ryttaren hette.

Den hingsten var så grymt snygg! :love:

Jag tror det är BMC Nassau du söker. Född 1995 e. Indoctro - Sovereign Bill xx Är godkänd för KWPN
dubbeldam_jpg_951341c.jpg

Finns jättefina bilder på Jeroens hemsida, men de gick inte att länka till.
http://www.jeroendubbeldam.nl/

Senast ändrad:

Där är han ju!! :love:

Tack för länken. Här ska kollas.

Godkänd för KWPN?? Förkortning för?

Jag vet att hans far är känd och har gett bra avkommor (om jag inte minns helt fel). Någon som har koll på Nassau? Han är ju själv grymt snygg och har en bra exteriör, men hurdana avkommor ger han? Vill inte ha hus till hästar och vill ha en avkomma som är hyffsat maffig. Har ett sto som är ganska lång i kroppen, vilket jag inte vill ha i avkomman och hon är mellan kraftig för att vara halvblod.

Senast ändrad av en moderator:

PrinceFair skrev:
KWPN är förkortning för
Koninlijke vereniging Warmbloed Paardenstamboek Nederland

:bow:

Tack, jag har alltid undrat vad det har stått för

Liknande trådar

Gnägg Det kan ju inte bara vara jag som gärna kryper ner i soffan och tittar på lite häst? Jag har påbörjat en lista med hästrelaterade...
2
Svar
34
· Visningar
4 891
Senast: Rosett
·
Hästvård I början av sommaren fick jag ta bort min bästa vän. Jag har sedan dess letat efter en ny kompis, hittade en som inte gick igenom...
Svar
3
· Visningar
2 507
Senast: johanssk
·
Hästmänniskan Hej! Jag, min mamma och lillasyster har en 22 årig (riktigt pigg) C-ponny som vi "delar på". Jag och min lillasyster tävlar regelbundet...
Svar
7
· Visningar
1 307
Senast: Bass3
·
I
Hoppning HJÄLP Jag har ridigt i flera år nu. Har haft sköthäst,medryttarhäst, samt två foderhästar. Nu innan jag har en ny häst, som blir...
Svar
5
· Visningar
1 092
Senast: Raider_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Värma spenat?
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur