Vilken hjälm har ni?

Venus_in_Furs

Trådstartare
Jaa, som rubriken lyder; vad har ni för hjälm/ar? Bild!

Verkar som om många islandsryttare, precis som övriga ryttare, hakat på detta med GPA, IRH och liknande hjälmar sen några år tillbaka..

Själv rider jag i Charles Owen hjälmhttp://www.tackdirect.co.uk/images/product/product_full230.jpg, men är lite inne på att köpa en ny, lite bekvämare nu till vintern. Gärna en "GPA-liknande" med ventilation, men ändå så diskret som möjligt. Gillar inte såna i stil med GPA Speed Air alltså..:p
Tips är mycket välkomna!

Sv: Vilken hjälm har ni?

Såhär ser min hjälm ut, den är av märket HarryHall och kostade ungefär 700 kr.

1577951990_4e0bab185e.jpg

http://farm3.static.flickr.com/2200/1577951990_4e0bab185e.jpg?v=0

Jag har en sån som Yeahnny har fast in är helsvart och från Eurolite. Superskön!

Jag har också en Charles owen :) Kostade 2.500. Jag älskar min hjälm, finns ingen bekvämare till mitt huvud.

Hittade ingen bild då man ser den bra på mig, det lila runt tillhör inte hjälmen:p. (foto Lovisa Sohl)
15636742.jpg

CRW har jag. Det spelar ingen roll vilket märke, jag kan dem ändå inte, men jag vill slippa det där fula stålbandet så många har framme på hjälmarna nu för tiden! Ventilation eller vad det nu kallas. Men jag tillhör väl en äldre tid.... jag växte upp med de första jofa-hjälmarna!:p

Min hjälm är slät och med blå "sammet", hade jättetur och fick den på rea!

Har IRH eller ATH som den också heter. Suveränt bra hjälm, jätteskön och bra att ha på huvudet.

Jag har en svart Eurolite, som jag köpte för 749kronor på Lyckås Ridsport.
Den är behagligt skön, lätt att bära och jag får inte ont i huvudet av den som min förra.

Har en Las Helmet :love: Finns inget skönare på sommaren, man blir inge varm i den och den väger bara 250 gram. Dessutom är man rätt så ensam om den och den har praktiska hakar man kan fästa ridglasögon i, pricken över i:et ;) Kosta väl runt 1700 - 2000 ? Man får en hel del kommentarer om den ;) Sen har den en liten "ratt" bak på så man kan reglera storleken, på så sätt är det mindre chans att man växer ur den inom något år :idea:

15735700.jpg

(har den gula)

Liknande trådar

Utrustning Som rubriken lyder Hur är passformen på Charles Owen hjälmarna? Runda? Avlånga? Tycker de är så himla fina, men har inte möjlighet...
Svar
1
· Visningar
1 030
Senast: Saigon
·
Utrustning Ska köpa ny hjälm, men kan inte bestämma vilken av dessa; den är ganska ljus svart på riktigt, inte brun... Jag behöver...
2
Svar
23
· Visningar
1 883
Senast: Winx
·
F
Utrustning funderar på att köpa mig en ny hjälm, har förtillfället en GPA titan. men funderar på Speed Air eller Highlite. har också kollat in...
Svar
11
· Visningar
1 069
Senast: Fhanny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka