Vilken hingst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Frajda
  • Startdatum Startdatum
F

Frajda

Har ett sto som jag nån gång i framtiden vill betäcka. Dröjer ett bra tag för hon ska vara ridhäst ett tag till. Men i framtiden vill jag betäcka henne. Så nu vill jag ha förslag på hingst. Hon är e:Swift-Carnoustie xx. Ca 160 med lite lång rygg, inte för lång men lite längre än ideal. Hon har lång hals och lite lågt ansatt hals, inte "nedförsbacke" och inte framtung men skulle önska ngt bättre halsansättning. Fina kotor och ben. Rör sig Stort och med mkt påskjut i bakbenen och rörliga framben. Har dock lite svårt att lägga vikt på bakbenen. Men om det beror på dålig ridning (tidigare ägare) eller exteriör är svårt att säga. Har tyvär inte bild... Vilken hingst tycker ni passar? Ska kanske nämna att jag rider dressyr. :idea:
Fram med förslag!!!

Sv: Vilken hingst?

om det kommer dröja ett bra tag innan du betäcker så ställ frågan när det är aktuellt. Det hinner garanterat hända massor på hingstfronten! Hingstar trillar bort, blir sänkta och det kommer nya.

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 632
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
678
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 259
Senast: Icfafn
·
Avel Hej! Ska ev ta föl på min systers swb nästa år, hon är mer av den ganska breda o bastanta typen och 167 i mankhöjd, är själv 163 så har...
2
Svar
29
· Visningar
3 597
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Vaginal vs kejsarsnitt
  • Roliga saker som barn säger