Vilken hingst?

P

pia88

Om ni fick välja på vilken hingst ni skulle vilja betäckt med, land den står i spelar ingen roll. Vem skulle ni valt och varför?

Sv: Vilken hingst?

Orri frá Þufu (??), Ögri frá Akranesi, Mökkur frá Varmalaek, Goði frá Au........... ja många många fler säkert.

Soldan frá Hvítanesi (till Svala)

Han är välbyggd, har bra gångarter och verkar ha ett bra temperament.

Soldan frá Hvítanesi (till Svala)

Han är välbyggd, har bra gångarter och verkar ha ett bra temperament.

Näst år kanske??!!

Jag skulle vilja använda Rökkvi frá Hárlaugsstöðum. En fantatisk häst!

Senast ändrad av en moderator:

Hruni frá Breiðumörk, en ny ung förmåga. Mycket spännande häst men en enorm elasticitet och spänst i sina rörelser utan att få det att se krånglat och onaturligt ut.

Annars skulle jag väl sagt de vanliga, Orri, Glampi, Alfur, Garri, thoroddur mfl.

Var upp till Orsa och tittade på Odinns kvaltävling och fick se en hingst som slunkit förbi mig helt. Var nog bland de häftigaste ökade tölt jag sett live och hans färg gjorde inte saken sämre :d . Han heter Faldur fra Sydri-Grof och bara ett problem. Har inget sto att betäcka med :angel:

Var upp till Orsa och tittade på Odinns kvaltävling och fick se en hingst som slunkit förbi mig helt. Var nog bland de häftigaste ökade tölt jag sett live och hans färg gjorde inte saken sämre :d . Han heter Faldur fra Sydri-Grof och bara ett problem. Har inget sto att betäcka med :angel:

:love: Han e såååå fin. Har sett honom "inlive". Han har en vacker färg. Har själv ett sto med samma färg:love:

Vet inte hur lynnet är men han såg väldigt lugn ut när hon som red hoppat av och stod och pratade med folk. Verkade inte bry sig alls över hästar som sprang omkring och skrek.

Soldan fra Kvitanesi! har just betäckt mitt ena sto med honom :)

Utan tvekan skulle jag välja Glampi frá Vatnaleysu! Men Órri står högt också, men eftersom jag har så mycket 4-gång hos mig och desutom har Órri i ett par hästar, så är Glampi mer intressant. Och så norske Jarl som Stian rider! Den hingsten har både utstrålning, exteriör och rörelser!

Utan tvekan skulle jag välja Glampi frá Vatnaleysu! Men Órri står högt också, men eftersom jag har så mycket 4-gång hos mig och desutom har Órri i ett par hästar, så är Glampi mer intressant. Och så norske Jarl som Stian rider! Den hingsten har både utstrålning, exteriör och rörelser!

Jarl är riktigt fin han med! Såg honom på VM 05, snygg som ...:devil:

Jag skulle välja (har valt) Feykir från Knutshyttan. fantastiskt lynne och super ston bakom sig, är dessutom halvbror till Nott från Knutshyttan. + bra gångarter:banana:
Står på semin dessutom vilket jag tycker är bra för stoet.:bump:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
684
Senast: Roheryn
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
768
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets betäckningssäsong hos SWB är nu sammanfattad, och antalet betäckta ston har minskat - inte särskilt oväntat i en tid där många...
Svar
0
· Visningar
64
Senast: Gunnar
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka