Vilken hingst?

Sv: Vilken hingst?

läst lite av inläggen här.Hade jag varit i din sits hade jag valt en hingst som har god hoppförmåga o även godkänd gång, exteriör o gott temprament.Eftersom som du ännu inte vet hur mycket hon själv nedärver o präglar sina avkommer.Själv personligen är jag inte särskilt imponerad av Balograph.

Hade satsat på exempelvis: Camaro M, Nobel,Cagancho,Sckopul,Guido,Aerline H, Contendro

Om man vill chansa lite mer: Empire, Niveau, Callahan,Carland, Zizero, Heartbeat,Fetcher N,Tornesh
 
Sv: Vilken hingst?

Tack för tipsen, ska kolla in hingstarna :)

De finns ju så mkt hingstar att välja mellan att man blir alldeles snurrig ;)
Tur att jag inte behöver bestämma mig än :)
 
Ok... Har nämligen ett roderik-sto som är försiktig på hinder, hoppar super, bra gångarter, liiiite lågställd, tittig emellanåt. Ett underbart sto i psyke och ridbarhet. Funderar på att betäcka, har funderat på lite olika. Bl à skulle jag vilja veta mer om Singular LS La silla, men funderar även på Click and Cash... Tipsa mig gärna - hingst med "uppförsbacke" och helt cool (inget tittig)
 

Liknande trådar

Avel Ser ofta i annonser för ston att hon är en bra mamma, om hon fått föl. Vad betyder det egentligen? Hur är man en bra mamma-häst? Hur är...
Svar
8
· Visningar
1 509
Senast: Habina
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 466
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
656
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 470
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp