Vilken hingst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare TeamWahlund
  • Startdatum Startdatum
Sv: Vilken hingst?

läst lite av inläggen här.Hade jag varit i din sits hade jag valt en hingst som har god hoppförmåga o även godkänd gång, exteriör o gott temprament.Eftersom som du ännu inte vet hur mycket hon själv nedärver o präglar sina avkommer.Själv personligen är jag inte särskilt imponerad av Balograph.

Hade satsat på exempelvis: Camaro M, Nobel,Cagancho,Sckopul,Guido,Aerline H, Contendro

Om man vill chansa lite mer: Empire, Niveau, Callahan,Carland, Zizero, Heartbeat,Fetcher N,Tornesh

Sv: Vilken hingst?

Tack för tipsen, ska kolla in hingstarna :)

De finns ju så mkt hingstar att välja mellan att man blir alldeles snurrig ;)
Tur att jag inte behöver bestämma mig än :)

Ok... Har nämligen ett roderik-sto som är försiktig på hinder, hoppar super, bra gångarter, liiiite lågställd, tittig emellanåt. Ett underbart sto i psyke och ridbarhet. Funderar på att betäcka, har funderat på lite olika. Bl à skulle jag vilja veta mer om Singular LS La silla, men funderar även på Click and Cash... Tipsa mig gärna - hingst med "uppförsbacke" och helt cool (inget tittig)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Piaff
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
815
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag har inte någon direkt erfarenhet av hingstar och vet inte riktigt hur dom kan vara med andra. Just nu har vi en 24 årig B-ponny...
Svar
4
· Visningar
653
Senast: ameo
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
677
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka