Sv: Vilken hingst?
De du hört om roderik avkommor tkr jag är bullshit (inte att du säger de men att folk ofta antar de du säger) har mött många av hans avkommor o ingen har varit sådan heller inte min.
Det är INTE bara vad jag har hört, jag har upplevt det med flertalet hästar som jag själv varit med och utbildat, samt sett flera hästar i min närhet som utbildats av proffs, alla är ganska eninga om att de är tittiga, hoppar inte gärna vatten (Roderik själv hade stora problem med detta!)
Men de är min uppfattning om de hästar jag har sett runt omkring mig på tävlingar, Breeders etc.
Hur många avkommor har han som hoppar Svår klass?
Men eftersom du tkr B är ett dåligt val så var ju de jag ville ha tips på andra hingstar.
Jag tycker Inte Att Balougraph är ett dåligt val! Men jag tycker att det är fel att betäcka ungt oprövat sto utan meriter med en ung oprövad hingst där man inte vet säkerheten i hingstens förärvning!
Jag tycker att du skall titta på Äldre beprövade hingstar som bevisat sin förärvning ex Som Gabby_Ossi skriver Cardento är en outstandinh hoppförärvare oavsett sto material, det har han bevisat än en gång på Breeders i år, Camaro M har lämnar bra, Cortez, Irco Mena, Robin Z, Cuper (avkommorna är väl ganska unga ännu?), Emmerton, Calido, Contendro I, Emillion, Cornet Obolensky, Stakkato, Mfl, mfl
Finns massor av fina hingstar utomlands tillgängliga för spermaimport!
Själv funderar jag till mitt Elit sto att köra ner henne och bet med RGB:s fina Casall...