Vilken hingst till ridponnysto?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare anna_a
  • Startdatum Startdatum
A

anna_a

Funderar på att betäcka mitt ridponnysto i vår, när hon fyller tre. Hon är en väldigt fin liten tjej, rör sig trevligt i alla gångarter och är superbra i all hantering. Hon är e. Verona's Bo-gi u. Orchard Bonne Louise ue. Cocky Dundas xx. Skulle tippa på att hon blir maxad D eller strax där under.

För att få lite infallsvinklar och idéer (och för att se om ni tänker likadant som jag!) - vad skulle ni lagt på henne? Jag vill ha en stor D med hög ridbarhet, gärna åt hopp. Vore kul att få fram något riktigt fint!

Mamma Bonne Louise har fått dryga 20 föl både i Holland och Sverige, där min är den sista hon fick innan hon togs bort. Bl a har hon fått Orchard d'Avranches och Orchard Perestrojka efter Vita Nova's Golden Boris.

Utländskt, svenskt - hit me!

http://www.youtube.com/watch?v=LeeXP4C4vpo&feature=youtu.be

(hittade inte några bilder där hon INTE ser ur som en sommarbetesköttbulle, så länkar till ett lite smårisigt klipp på youtube i fel format som jag la upp för ändamålet. Där ser man iaf lite hur hon är i typ)

Sv: Vilken hingst till ridponnysto?

Du får nog lugna dig lite, det är inte så mycket aktivitet på sommarkvällarna alla gånger.. ;)

Själv är jag inte så kunnig på ridponnyhingstar, men det ser ut som du har ett riktigt fint sto där stammässigt. :)

Haha, jaa.. Jag var nog lite för otålig! Måste lära mig det där att den som väntar på nåt gott... ;)
Och ja, hon har ju onekligen fin stam lilla flickan! Köpte henne delvis därför (och delvis för att hon var så extremt söt när hon stod där i hagen så hjärtat smälte) och det vore så kul om man kunde ta mammans fina linjer vidare.

Jag är ju väldigt förtjust i holländare över lag, men "nackdelen" med att ha ett sto u. Bonne Louise är ju att många av de fina hingstarna har henne väldigt nära sig i stamtavlan. Det är ett litet pussel nu när man börjar leta märker man!

Oj vilken fin häst, inte till salu förstår jag men får man fråga var hittade du den lilla pärlan? Med vänlig hälsning, Anna

Tack för fina ord! Hon är inte till salu, ska behålla henne så länge hon (eller jag) står på benen ;) Däremot kan det kanske bli några små Bonne Delice-bebisar till salu framöver! Köpte henne av goa Pytt Hamberg i Rånäs.

Liknande trådar

Avel Nu börjar jag bli riktigt snurrig här. :crazy: Har blivit erbjuden att ta föl efter en bekants ridponnysto, och först var hingstvalet...
Svar
19
· Visningar
1 660
Senast: stormy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka