Vilken hingst skulle ni välja??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare linus11
  • Startdatum Startdatum
L

linus11

Jag är nyfiken på vad andra skulle ta för hingst till mitt sto. Hon är Excall-Bayard. Klass ett sto. 170cm hög. 878 gångarter. Något inåttåad v. fram. Tränad hoppning 120 (kan högre, för feg matte:)). Jag vet ju vilken halvblodshingst jag valt men vad skulle ni välja?? :) Grövre modell och långlinjerad.

Sv: Vilken hingst skulle ni välja??

Algot - lite mindre, fina gångarter och numera även placerad int 1.50!

Hästar med Bayard i brukar vara stora och åt det långa hållet.

Sv: Vilken hingst skulle ni välja??

Finns ganska många långbenta smäckra hingstar att använda idag tycker jag. Mina tips är Tornesch, nybliven A-hingst som visar sig väl i sporten eller Contant Q som hoppar något helt otroligt och fick super lovord på bruks av testryttare.

...och eftersom jag så lätt blir insböad på det jag själv ska använda nämner jag förstås Bravour också:p. Mitt sto är lite omodern modell och jag tror att Bravour kan hjälpa till att förlänga benen och få lätthet i framdelen.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: Piaff
·
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 905
Senast: Kisseninan
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 542
Senast: Unafraid
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka