vilken halm ska ja välja?

sommarvind

Trådstartare
Jag vill ha halm som både strö och sysselsättning. Vilken bör jag välja? Har tröttnat på spån då ja tycker det är dyrt.

Sv: vilken halm ska ja välja?

Får du tag på halm med tjänlig hygienisk kvalitet överhuvudtaget i år så ber jag att få gratulera!

Kan du välja så är vete bäst sen havre sen korn. Inte råg då den är väldigt stickig. Jag lyckades bara få tag i korn i år men den är fin och hästen äter glatt av den.

Sv: vilken halm ska ja välja?

okej, vad brukar man kolla mer än att den inte dammar för mycket? Är ny på halm:)

Liknande trådar

Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
409
Senast: Elo
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
443
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 850
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar