Vilken flughuva ska jag välja?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lord Owen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 60
  • Visningar Visningar 4 193
Sv: Vilken flughuva ska jag välja?

Jag har en massa flughuvor, en gammal skruttig Bucas som ser ut som s**t och inte sitter så bra längre, men den var bra så länge den var ny.
Sen har jag just den här svart/lila lycra-saken från Hööks, ärligt talat köpte jag den mest för att den var snygg :p Men den är töjbar så den skaver inte eller är för liten (för ett fullblodshuvud iaf).
Jag tyckte inte riktigt om den då det vart svettigt för hästen under lycran, det andades inte så bra och de dagar det vart 30 grader varmt så tyckte jag faktiskt synd om hästen och bytte till grimma och flugpannband istället.
Sen har jag en oanvänd svart jag också köpte på Hööks men den var i stl Full för liten så den ligger och ser fin ut .. kan hända jag köper en liten häst nångång som får ärva :idea:

Vad lustigt! Mina hästar har aldrig tagit av sig dom lila/svarta flughuvorna. Dom sitter jättebra. Inte heller blir dom svettiga under som vacasso skrev.

Var det Hööks som hade de lila/svarta?
Hittar dem inte på hemsidan.
Tycker idén med lycra verkar bra, och att det är tunt över ögonen. Ingen som har en bild eller vet var de går att köpa?
Hade de öron?

/Jossan

Globus!! :idea:
Jag gillar den med öron, men den utan är säkert lika bra i passform och kvalité om man föredrar den.

Ja, det är på Hööks och dom är över hela huvudet. Alltså öronen också. Jättebra tycker jag. Torkar fort om det råkar regna och dom har på sig dom.

Nej det gör den inte. Den är nämligen väldigt elastisk. Vet inte hur den funkar på hästar med tjock pannlugg dock, min har bara en halv (pannlugg alltså).

Eftersom hela luggen är innanför så blir det inte skav. Har både halvblod, fjording och islänning som det fungerar åt.

Har varit till Hööks i Västerås i eftermiddags. Jag tog den sista fullsize. Vet inte när dom får in fler. Sorry!

Jag har den där vita med svart ludd från Hööks. Andra sommaren nu och jag tycker den funkar bra.

Tigertofflan skrev:
Men den ser väldigt varm ut, där där det inte är nåt nät?

Fast den ser ju tät och fin ut. Kanske nåt o satsa på.

Var tycker du den ser varm ut? Den är inte varm utan helt förträffligt bra jag lovar. :)

Jag har en som är super men vet ej märket :o
Kan kolla när jag kommer till stallet imorgon den kostade ifl 349.-
Dom är ifs stora i storlekarna min häst har fått min gammla ponnis huva som aldrig har passat honom.
På ponnyn hade jag globus med öron och jag säger bara TACK GLOBUS! :bow: Jag hade en buckas(stavas :angel: ) Som flugerna samt nått annat som gjorde så min lilla pålle blev nästan blind :crazy:
Men med medeciner och Globus huva blev han bra :bow:

Tycker den ser varm ut eftersom det lila ligger så "slickat" mot hästen. Men okej. Tycker den ser fin ut i alla fall! Den står på inköpslistan :D

Ja, det ligger "slickat" mot hästen för det är ju töjbart. Men varmt, nej jag lovar. Det är ju så tunt.

gejsa skrev:
Ja, det ligger "slickat" mot hästen för det är ju töjbart. Men varmt, nej jag lovar. Det är ju så tunt.

Men det är ju fortfarande en mörk färg, kanske det "drar åt" sig värme? Andas lycra?

Liknande trådar

S
Utrustning Jag har tre pållar, som jag gärna vill ha flughuvor på, eftersom skogen i hagen gör att flugor, bromsar & mygg kryllar runt dom 24 h om...
Svar
7
· Visningar
801
Senast: Patience_ox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Stora canvasburar
  • Kattbilder #10