Vilken flughuva ska jag välja?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lord Owen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 60
  • Visningar Visningar 4 193
Sv: Vilken flughuva ska jag välja?

Har nu läst det du gav länk till. Tycker inte att det var så många som ogillade den faktist. Det var ju du och några till bara. En som hade en fjording tyckte att den inte passade så bra men ändå ville hon ha den. För att både hon och hästen verkade gilla den. Jag har också en fjording som har en sådan luva och en islänning och två halvblod. Har fungerat bra. MEN jag skrev tidigt att den oftast bara håller en säsong. Men jag tyckte ändå att det var värt att köpa dom. För dom får inga skav av dom och dom fungerar bra. Det över ögonen är ju så stor "påse" så dom är ju inte ens i närheten av ögonen som vissa andra luvor är. Smiter om huvudet så inga flugor eller mygg kommer in där heller. Nej, jag tycker fortfarande att den är suverän liksom många som stod här i stallet förra sommaren. Det började med att en häst hade den i somras och slutade med att alla 8 hästarna hade samma.
Likadant så är dom nästan jämt slut i affären när man ska handla dom. Hööks säger själva att huvorna är väldigt populära. Jag tex köpte ju den sista stora i förrgår när jag var där. :D

Senast ändrad:

jag har hööks lila . Är nöjd, sitter tätt överallt, skaver INTE. Ser klart töntigt ut men det får man ta.

/jenny

Jaja, köp den för all del. Jag har inga invändningar. :D Tänkte bara visa att det fanns flera som inte var nöjda med den som en kontrast till lovsångerna. ;)

Jag har bucas och kan bara säga :bow:

Det tycker inte över ögonen som många andra har gjort på min häst. Mycket väl värda pengarna. Jag ska dock korta kardborrren under ganaschen men annars suverän passform.

-lån-

Vad tycker ni om den viat/ljusblå huvan (thermo master) från hööks då, den för 159 kr? Färgen ska tydligen hjälpa mot värmen..

Nu har pålle haft sin huva i två dagar. Tycker dne funkar skitbra! Sitter perfekt, han är inte varm under och han har framförallt inte några småjävladjur i öronen! :bow:

[klick för större]

Kul med bild! :) Måste fråga, är det så att man drar huvan över huvudet när man sätter på den eller är det kardborrfästning under käken som på många andra? De med kardborre brukar ha en förmåga att aldrig gå att spänna så att det blir helt bra...
Såg förresten en bild här på buke på en häst med en bucas huva och den satt ju INTE tätt, blev glipor överallt. Men kan ju ha varit fel storlek på huvan till den hästen osv osv.. :crazy:

Någon med åsikter kring TM huvan för 159 kr i hööks?

man trär den över huvudet. Gäller att hästen gillar att stoppa huvudet i saker.
Min är ju van vid loksele så det är inge problem :)

/jenny

Hur stora är den lila/svarta egentligen i strl., det finns ju bara två storlekar.. Om min häst har cob i flughuva utan öron (som inte är elastisk) och full i träns, ska han ha ponny eller full i den där lila/svarta då? Det töjer ju ut sig men blir inte så bra om den är för stor... :crazy:

Tigertofflan skrev:
Nu har pålle haft sin huva i två dagar. Tycker dne funkar skitbra! Sitter perfekt, han är inte varm under och han har framförallt inte några småjävladjur i öronen! :bow:

[klick för större]

Du tycker inte den sitter för tight runt halsen, bakom ganascherna?

md5krist skrev:
Jaja, köp den för all del. Jag har inga invändningar. :D Tänkte bara visa att det fanns flera som inte var nöjda med den som en kontrast till lovsångerna. ;)

Jag har redan köpt den. Redan förra året. Men jag köpte en ny förra veckan. Jag har också skrivit allt som är bra men även dåligt med den. Det dåliga var att den lätt gick sönder. Håller om du har tur en säsong. Men jag tycker att det inte spelar någon roll eftersom jag ser att hästen gillar den. :)

Men snälla du den sitter inte hårt och inte för löst heller. Jag lovar hästen får inte skav. Man trär den från mulen sett över upp till öronen. Jag har både islänning, fjord och halvblod och det är strolek full som gäller till alla.

Jag har den lila/svarta från Hööks. Min häst har problem med att flugorna äter stora hål på hans kinder om han inte har något som täcker hela vägen ner till mun och näsborrar. Och det är den enda jag hittat som gör det. Alla andra är för korta och han får stora sår. Om inte matten syr ihop ngt vackert själv, som jag fick göra innan jag hittade denna.
Det är skitkvalité, som väntat kanske. Men de är ju så billiga. Så jag köper ny då den går sönder. Brukar gå två per sommar.
Men den sitter bra och ger inget skav. Skyddar bra också.
Min ponny har Cob/full i grimma/träns. Och jag köpte en i strl full till honom just för att den ska täcka så långt ner i ansiktet som möjligt. Den är inte för stor på ngt sätt.

Senast ändrad:

gejsa skrev:
Men snälla du den sitter inte hårt och inte för löst heller. Jag lovar hästen får inte skav. Man trär den från mulen sett över upp till öronen. Jag har både islänning, fjord och halvblod och det är strolek full som gäller till alla.

Du behöver inte hetsa upp dig. :smirk: Tyckte bara den såg tight ut runt halsen på bilden men eftersom det är töjbart så gör det väl ingen skillnad. :D

Tillbåda senaste inläggen:
Beställde en i strl full efter vad ni skrev, så nu ska vi se vad den duger till! :)

Senast ändrad av en moderator:

Jag har inte hetsat upp mig. Men frågan har ju redan kommit upp en gång här. Har redan svarat tyckte att det var tråkigt att du inte läste allt.

gejsa skrev:
Jag har inte hetsat upp mig. Men frågan har ju redan kommit upp en gång här. Har redan svarat tyckte att det var tråkigt att du inte läste allt.

Jo, jag läste att den är töjbar redan innan. Jag frågade igen när jag tittat på bilden, men kollade inte om någon redan frågat samma sak. Får läsa igen antar jag. :p

Liknande trådar

S
Utrustning Jag har tre pållar, som jag gärna vill ha flughuvor på, eftersom skogen i hagen gör att flugor, bromsar & mygg kryllar runt dom 24 h om...
Svar
7
· Visningar
801
Senast: Patience_ox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna