Vilken färg?

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Sagaa

Heej :laugh:

Jag har tänkt på att betäcka mitt svettfux med en silversvart hingst :)
Skulle vara lite roligt om jag visste på ett ungefär vad det skulle kunna bli för färg?

Någon som vet?:)

Kraam

Sv: Vilken färg?

Det beror lite på eventuella dolda anlag hos föräldrarna. Men svart, silversvart, brun, silverbrun och fux kan vara möjliga.

Om du berättar om mor- och farföräldrarnas färger samt vad hingst och sto tidigare har givit och med vad (färgmässigt) ökar man säkerheten.

I ljuset av vad vi vet om den ögondefekt som är kopplad till silverfärgen (lång tråd på Islandshäst) bör man nog gå igenom stoets härstamning och se så att hon helt säkert inte är en "osynlig" silverfärgad fux.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 051
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Hej ni hästkloka! Har precis fått ett friskt och påhittigt föl här hemma. Men av ren nyfikenhet och även en del okunskap så undrar jag...
Svar
3
· Visningar
523
Senast: Görel
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 450
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka