Vilken färg på Schabrak/luva

cactuspower

Trådstartare
Tycker ni min häst ska ha, på tävling då?
landora.jpg

Bild från förra våren, så ni ser ungefär hur hon ser ut, i färgen o så :).

Hon har bruna skydd från Hampa Pro, kommer fortsätta och ha bruna skydd. OM sadeln passar som jag tänkt köpa, ser den ut såhär:
4274264_20052006131256.jpg
Det är dock inte den sadeln jag ska kolla på, men en likadan i samma modell och färg, den är i två olika bruna färger som synes.

Så vad ska jag ha för färg på schabrak och luva tycker ni?
Har funderat på t.ex. olivgrönt, marinblått, creme?
Brunt tycker jag annars är fint, men det blir helt enkelt För Mkt brunt med den bruna sadeln + brunt träns o skydd tycker jag. Vill gärna ha lite kontraster också..

Sv: Vilken färg på Schabrak/luva

Marinblått skulle vara snyggt tycker jag!

Jag gissar på att marinblått skulle passa ganska bra...brunt skulle faktiskt kunna bli snyggt även om det låter som att det blir "för mkt" så är det inte alltid det blir så...!
Vad har du för färg på kavaj, ridbyxor o så när du tävlar???

Tycker det är fult med ljusa luvor på mörka hästar, så då får det bli olivgrönt eller marin. Men måste du ha luva? Det känns lite hmm... B.... :p Så om hon egt inte behöver så tycker jag du ska strunta i den, och ha cremefärgad schabrak.

Cremefärgat eller olivgrönt!:)

marin blå med vit röd kant tycker jag är snyggt!

marinblått med guldkant hade varit fint :)

Nej, för jag är ju inte den som BARA kör brunt på min fux... :smirk:

Haha jag har inte bara brunt. Rött är fult på alla hästar och särskilt på fuxar, det skär sig ju som 17!!!! :smirk:

Jag har rött på min. Han passar i det. Fast han är brun med röda ''inslag'', absolut inte fux.
Sådetså ;)

Centaur skrev:
Haha jag har inte bara brunt. Rött är fult på alla hästar och särskilt på fuxar, det skär sig ju som 17!!!! :smirk:

svarta hästar passar väldigt bra i rött... och bruna flickhästar ;)

Liknande trådar

Utrustning Vet ej om liknande tråd finns men startar en :) Brunt eller svart. Vilken färg på utrustningen passar vilken häst? Alltså, vilka...
2
Svar
28
· Visningar
2 455
Senast: Speedway
·
Tjatter Jag är med på en grupp på Facebook där man helt enkelt lägger upp bilder på konstig/ful/annorlunda häst/ryttarutrustning. Man lägger upp...
Svar
6
· Visningar
1 045
Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 353
Senast: Wera
·
Utrustning Alltså en sådan öronluva man har under träns, ingen hag-flughuva. Har insett att min häst behöver få öronen skyddade även vid motion...
Svar
15
· Visningar
2 745
Senast: Ingela_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama