C
C_L
Nyfiken fråga som kan utvecklas till Intressant Diskussion.
Om vi beser de 4 olika del-diagonalerna Höger fram, Vänster Fram, Höger Bak, Vänster Bak..
Vilken av dessa är ditt största problemområde?
Vilken har du sämst kontakt med?
Vilken är Automatiserad i sin funktion?
Och såklart:
Är du höger eller vänsterhänt?
Frågan grundar sig i 4 rutor som sätts ihop, sett rakt uppifrån och neråt på Ekipaget.
(Ex: Höger fram innefattar Del-diagonalen som berör Höger framben, Höger hand, Höger sida mun/Bett
Och ev. Höger Sittben/Ben/Skänkel.)
Är det olika från Häst till häst eller har ni samma Funktion på alla Hästar Ni rider?
Själv är jag Ambidexter med Stark Högersida, Låser gärna Vänster - Fram - Del - Diagonalen och får tvärstopp i hela Rörelsegenomströmningen om jag inte aktivt jobbar med det.
Min Vänsterfot i det åker utåt och jag ser ut som en Ostbåge.
Det är min problematik.
Vad är Din?
Om vi beser de 4 olika del-diagonalerna Höger fram, Vänster Fram, Höger Bak, Vänster Bak..
Vilken av dessa är ditt största problemområde?
Vilken har du sämst kontakt med?
Vilken är Automatiserad i sin funktion?
Och såklart:
Är du höger eller vänsterhänt?
Frågan grundar sig i 4 rutor som sätts ihop, sett rakt uppifrån och neråt på Ekipaget.
(Ex: Höger fram innefattar Del-diagonalen som berör Höger framben, Höger hand, Höger sida mun/Bett
Och ev. Höger Sittben/Ben/Skänkel.)
Är det olika från Häst till häst eller har ni samma Funktion på alla Hästar Ni rider?
Själv är jag Ambidexter med Stark Högersida, Låser gärna Vänster - Fram - Del - Diagonalen och får tvärstopp i hela Rörelsegenomströmningen om jag inte aktivt jobbar med det.
Min Vänsterfot i det åker utåt och jag ser ut som en Ostbåge.
Det är min problematik.
Vad är Din?