Vilken dag...

Aningsfull

Trådstartare
När jag vaknade imorse upptäckte jag att jag hade en mindre blödning. Har hört att det är normalt så jag gjorde mig klar och åkte till jobbet.
När jag jobbat 2,5 timme började jag dock känna att det krampade i magen. Sen kände jag mig helt normal ett tag, men så krampade det igen och jag började känna mig illamående för att kramperna gjorde så ont. Så jag bad butikschefen om en tidigare lunch, tänkte att jag bara behövde äta lite och sätta mig ner och vila. Gick ner på närmsta matställe och köpte mig en baguette och satte mig ner. Magen krampade igen, ännu mer den här gången. Fick lämna alla mina saker och springa in på toaletten för den här gången var jag helt säker på att jag skulle kräkas för att det gjorde så ont.

Men sen efter bara någon minut så släppte det, och jag hann tänka att det nog inte skulle vara några problem att gå tillbaka till jobbet så fort jag fått i mig min macka.
Men jag hann bara sätta mig ner igen, dricka lite, äta några tuggor så började det krampa igen.
Då gjorde det så pass ont att jag bestämde mig för att åka hem. Tog mig hela vägen till bilen innan nästa kramp kom. Dessvärre medan jag backade, så jag backade in bilen i en betongpelare. :p Lyckades på nåt vis köra hela vägen hem och ramlade ihop på sängen och hade så ont att jag bara låg och grät. Och sedan emellanåt kändes det inget alls och det gjorde inte ont.
Räknade ut att det gick ungefär 10 minuter mellan varje krampanfall så jag ringde barnmorskan bara för att kolla. Ifall att. Slutade med att jag fick sätta mig i bilen (inte som chaufför denna gången) och åka till förlossningen 5 mil bort.
Dom har gjort gynundersökning, ultraljudat. Dom hittar inte anledningen till min blödning. Men det läkaren misstänkte att en mindre del av moderkakan kanske släppt, och att det var det som dragit igång värkarna. Och att det var därför jag blödde också. Hon hittade dock inget blod i magen och bebis mådde prima. Så nu har jag fått komma hem igen med order om att ta det lugnt i några dagar. Ska träffa BM igen imorgon på morgonen.
Själv är jag bara så lättad att bebis mår bra och att mina kramper gått över. Man hinner ju tänka en miljon tankar om att nåt gått galet när man har så ont.

Men, tack och lov mår min prinsessa bra. :love:

Jag hoppas dock att jag slipper uppleva fler såna här dagar. Och sen kan jag inte låta bli att tänka fan också. När man gör allt man kan för att övertyga dom på jobbet att dom inte gjort fel som anställt mig trots att jag är gravid, och så händer det här tredje arbetsdagen. :( Bara dom inte blir rädda för att låta mig jobba nu. Jag som äntligen hittat ett jobb som jag verkligen älskar varje minut av och har så gulliga kollegor. Nåväl.. Huvudsaken är att barnet mår bra, finns inget viktigare. Pengafrågan löser sig alltid.
 
Sv: Vilken dag...

Usch och fy, skönt att allt var bra med bebben! Jag blev riktigt rädd i början av ditt inlägg! Ta det lugnt och ta hand om er...
 
Sv: Vilken dag...

det var verkligen tur att bebis mådde bra. gör nu som dom säger och ansträng dig inte nånting!
 
Sv: Vilken dag...

Och sen kan jag inte låta bli att tänka fan också. När man gör allt man kan för att övertyga dom på jobbet att dom inte gjort fel som anställt mig trots att jag är gravid, och så händer det här tredje arbetsdagen. :(

Det är just det som är det jobbiga med att vara gravid i arbetslivet; rädslan för att inte orka/räcka till. Under min förra graviditet var jag inte sjukskriven mer än någon enstaka dag, men jag var hela tiden rädd för att få mer ont, få mer sammandragningar och liknande, så att jag skulle bli ett problem för jobbet.:(

Den här gången har jag oxå klarat mig utan sjukskrivning hittills.
 
Sv: Vilken dag...

Men jösses, vännen!

Min ena syster råkade ut för samma sak vid en av sina graviditeter, men det hände bara en gång och sen gick resten av graviditeten utan problem. :)

Skönt att ni mår bra, båda två!!

*KRAM*
 
Sv: Vilken dag...

Läskigt! Försök att verkligen ta det lugnt ett par dagar nu!

Hur långt har du gått?
 
Sv: Vilken dag...

Usch vad läskigt. Hoppas du är hemma någon dag och vilar och att din chef är förstående och att ditt jobb inte innebär tunga lyft eller nått sånt.
 
Sv: Vilken dag...

Jag har inte blött nåt mer idag, var hos BM imorse och bebisen verkade må bra. Hjärtljudet var normalt. Jag känner mig otroligt mörbultad, har ont i magen när jag rör på mig eller lyfter benen högt. Jag är väldigt trött också.
Det enda som det egentligen reagerades på idag var att mitt blodtryck är ganska lågt just nu. 90/50. Kan förklara varför jag är så trött och yr.

Ah just det, dom konstaterade igår att moderkakan fortfarande ligger ivägen för att jag ska kunna ha en normal förlossning utan att döda både mig och bebis. Ska dock fortfarande kollas igen senare då dom fortfarande hoppas att den ska flytta på sig, men i dagsläget ligger den ivägen för bebis väg ut. Kan vara moderkakans placering som gör att jag blödde.

Nu ska jag ta mig en dusch. Sen intar jag sängläge igen.

Kram på er alla!
 
Sv: Vilken dag...

Chefen ringde mig idag för att hon och alla jag jobbar med blev så oroliga igår när jag bara försvann. Jag bad om ursäkt för att jag inte meddelat nåt, men att jag inte fick tag på dom tidigare. Hon sa att dom visste att nåt allvarligt hade hänt när jag aldrig kom tillbaka från lunchen och att när dom fick höra att jag var på väg till förlossningen hade dom alla börjat oroa sig för att nåt hade hänt med bebis. Så hon blev otroligt lättad över att allt var bra med oss båda och sa att jag ska stanna hemma och vila upp mig nu och att jag hör av mig när jag känner att jag orkar jobba igen. Tur att hon är förstående! :bow:
 
Sv: Vilken dag...

Förresten, vilken vecka är du i nu? När jag väntade mellanbarnet så hade jag väldigt lågt blodtryck, det låg runt 90/50 när jag sprungit i trappor och var andfådd(alltid sen till mödravården som låg på tredje våningen) Jag orkade inte gå långa stunder utan att bli andfådd och få hjärtklappning, samtidigt som det svartnade för ögonen. Dessa problem började runt v 25.
 
Sv: Vilken dag...

Jag är i vecka 20 nu. Fattar inte hur tiden kan gå så fort. :D Minns ju det som igår när man testade sig positivt i vecka 7. :D
 
Sv: Vilken dag...

Usch vilken hemsk dag för dig. Jag vet hur det känns för jag fick själv åka in till förlossningen i vecka 22 med mitt första barn för att jag hade kramper i magen. De hittade inget fel som tur var men fy vad orolig man var.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hittar inget vid googlande så jag frågar det allsmäktiga Bukeoraklet 😍 I morse när jag körde till jobb så nös jag. Inte någon liten...
Svar
3
· Visningar
259
Gravid - 1år Hur har ni mått efter skrapning? Skrapning kan ju utföras av olika anledningar. När jag försöker läsa om andras erfarenheter efteråt...
Svar
2
· Visningar
583
Senast: julgrisen
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 848
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 082
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp