Vilken dag är det barnen går påskkärring?

Status
Stängd för vidare inlägg.
U

ulda

Jag kom just på att vi inte har något godis hemma... Och här kan man inte gömma sig om de ringer på - här ser man rakt in... :crazy: Finns det risk att de dyker upp redan idag? Eller är det alltid påskdagen? Jag har för mig att båda dagarna brukar innebära godissugna barn.
 
Sv: Vilken dag är det barnen går påskkärring?

Ja här går de redan idag....
Nr vi var små var det skärtorsdagen som gällde!
Var ju halva grejen, att få godis på annan dag än lördag...:smirk:
 
Sv: Vilken dag är det barnen går påskkärring?

Kom två stycken hit och jag rafsa ihop lite godis som vi hade hemma. Men jag kände mig jättesnål. Hur mycket godis ska man ge egentligen till varje?
 
Sv: Vilken dag är det barnen går påskkärring?

Shit, precis efter jag skrivit inlägget - vad tror ni hände då?! Jo jag skymtade 4 stycken superfint målade kärringar genom fönstret.

Jag fick slänga mig ner på golvet så att de inte såg mig och sen smög vi upp till övervåningen... Just nu sitter jag på toaletten och gömmer mig... :rofl:

Måste genast ta en tur till affären så jag slipper gömma mig för nästa grupp kärringar kommer!

INTE bra för mitt viktväktande inte! JAg får nog ta och köpa nåt godis jag inte gillar själv... :crazy:
 
Sv: Vilken dag är det barnen går påskkärring?

Ett snabbt besök på affären senare:

Hade nätt och jämt kommit hem så dök 3 till upp. Tur man varit iväg och köpt godis :o

Men de hade inga teckningar - tycker jag att man ska ha!!!
 
Sv: Vilken dag är det barnen går påskkärring?

Här var det två påskkärringar nyss... Småtjejerna önskade Glad Påsk och bjöd på godis och egenhändigt gjorda påskkort. :) Jag fattade dock inte att de ville bjuda så jag sprang och hämtade lite godis och hällde ner i deras korg varpå den ena tjejen pep fram "men vill inte DU ha"?:rofl:
 
Sv: Vilken dag är det barnen går påskkärring?

Uj uj, stackars barn. Det är säkert nån politiskt korrekt förälder som i bästa välmening tycker att barnen ska vara snälla och bjuda på godis... Och så blir det så fel...

Vid närmare eftertanke så sträckte faktiskt "mina" påskkärringar fram sina korgar mot mig när jag öppnade dörren. Men jag lade dit godis och de verkade nöjda med det... :D
 
Sv: Vilken dag är det barnen går påskkärring?

Men hur mycket la du i då? Jag har köpt ett kilo som jag hoppas ska räcka till. Vet inte om det kommer några, förra året kom ingen, året dessförinnan kom många. Men hur mycket ska man ge? 1 dl ca? Är det för snålt?
 
Sv: Vilken dag är det barnen går påskkärring?

EN DL!!!! Det får jag nog säja är mycket generöst. Min yngsta är ute och påskar just nu, och det vanligaste är nog att man kanske ger ca 3-4 godisbitar eller en klubba eller nåt sånt. Det är iaf vad mina barn har fått genom åren.
 
Sv: Vilken dag är det barnen går påskkärring?

Min son har varit påskgubbe idag med mina småsyskon.

Själv kommer jag inte öppna om det kommer påskkärringar hit :angel:
 
Sv: Vilken dag är det barnen går påskkärring?

Jag har ju aldrig gett förr, hur ska jag veta :mad:

Första året vi bodde i huset kom det inga barn, förra året kom det mängder men då hade vi inget godis. Men då vet jag att 1 dl är lite väl mycket.
 
Sv: Vilken dag är det barnen går påskkärring?

Jag trodde att det var på Lördag, så här finns det inget godis, fast jag börjar ha lite dåligt om småpengar nu, några påskkärringar senare ;)
 
Sv: Vilken dag är det barnen går påskkärring?

Våra som kom hit fick 4 godisar var modell lite större och jag kände mig jättesnål. Måste komma ihåg att köpa ordentligt till nästa år.
 
Sv: Vilken dag är det barnen går påskkärring?

När vi var små gick vi alltid på påskafton, alltså på lördag! Men vi har godis hemma för säkerhets skull...men jag ska hänvisa dem att komma på lördag i stället...rätt ska vara rätt anser jag! Samma stök är det på Halloween...då kommer de i flera dagar. Så vill jag inte ha det...räcker med barnbesök en dag...sen är jag trött på det...ska tvinga killen att öppna. :)

Jag har köpt tablettaskar så det ska gå smidigt och fort att lämna ut godiset. 5,5 kr för 4 st på Willys...bra pris för smidigt godis!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vilken dag är det barnen går påskkärring?

Dexdemonia skrev:
När vi var små gick vi alltid på påskafton, alltså på lördag! Men vi har godis hemma för säkerhets skull...men jag ska hänvisa dem att komma på lördag i stället...rätt ska vara rätt anser jag!

Fast det är ju idag de åker till blåkulla. Hur ska de då kunna vara kvar på lördag och gå runt och önska glad påsk (och tigga godis)?
 
Sv: Vilken dag är det barnen går påskkärring?

Om man inte har godis hemma brukar det duga med någon slant, kanske lite mynt. Det tyckte åtminstone jag när jag var påskkärring som liten, man brukade få pengar eller godis.
 
Sv: Vilken dag är det barnen går påskkärring?

Tänk så olika det är, här går man på påskafton, och här delar man ut godis, man får inte alltså :) (jo om det kommer nån påskkärring med ett påskbrev förståss :) ).

Får ni påskbrev då?
Är det inget alls i dom då?
Som sagt, här delar barnen ut till sina vänner, och då är påskbreven eller påskäggen fyllda med godis :d .
 
Sv: Vilken dag är det barnen går påskkärring?

Här går man på skärtorsdagen, och man delar ut påskkort, som man ritat själv, och som tack får man godis, pengar eller frukt.
 
Sv: Vilken dag är det barnen går påskkärring?

havreflinga skrev:
Här går man på skärtorsdagen, och man delar ut påskkort, som man ritat själv, och som tack får man godis, pengar eller frukt.

Så är jag "uppfostrad" också, uppvuxen i Gävle
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 705
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 508
Senast: Modest
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 318
  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 004

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp