Utvecklingen har gått från fastnande melodier och fräsiga fraser vi lär oss och kommer ihåg till att försöka vara den som sticker ut ur mängden på nåt annat sätt... Och ja, får vi känslor hat vi ju reagerat och större chans att vi då ser och kommer ihåg. Vi har så mycket reklam omkring oss idag och vi vill nog alla bara stänga av den.
Minns ni Telia-familjen, Ica-följetongen och de där sämre försöken?
Några av mina klassiker:
"Fina fräcka flickor äter f-müsli till frukost...förvånansvärt fräscht..."
"Esso - för folk på vei!" (Den melodin kommer nog alltid sitta fast i minnet, tillsammans med den springande tigern och den glada familjen som tankar sin bil.)
"Hej! Mitt namn är Anton. Min mamma hon är snäll, men man måste äta då och man måste sova då. Här är vår nya soffa i sidentyg och nu kissar jag på den! Men mamma bara ler! Vad är hemligheten, mamma?"