Vilken är min drömhingst? :)

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Brunett
  • Startdatum Startdatum
B

Brunett

Som rubriken lyder; vilken är min drömhingst? xD Vill ni hjälpa mig? (A)

Dressyrhingst, svart, mycket gång, bra temprament, mycket framåtbjudning, ca 165-170 cm, ädel och högrest, korrekta ben, "modern" stam. Finns denna mer än i min fantasi? ;)

Har ni någon drömhingst?
haha, känns som ett lite flummigt inlägg :grin:

Sv: Vilken är min drömhingst? :)

De Noir kanske kan vara din drömhingst? :laugh:

Vet inte vad du menar med "modern" stam?
Men utan att veta det så på alla andra punketer uppfyller Black Coffee din önskemål.

För att inte säga namn som redan är sagt så: Daytona, men finns väl ej i sverige längre, ädel, högbent, bra gång, svart och bra temperament, har själv en 08 och det är då den trevligaste unghäst jag nåsonsin träffat:love:

Stammässigt är han ju det delvis,men modern ,njaaaaaaaaa

Sir Oldenburg :idea::confused:

Säger som någon tidigare sagt De Noir,fantastiskt vacker hingst svart med bläs,ädel högrest med mkt gång!Dessutom ett underbart temp.som han verkar nedärva till sina avkommor.Vi har ett 3-årigt sto efter honom som är mkt social och lätthanterlig,inriden utan några som helst problem.Hon är ädel med välansatt hals (9 på typ),och har bättre gång än sin mor. Har sett flera av hans avkommor och alla ser mycket fina ut! Kollo in honom är mitt tips!

Jo men han har så tråkiga index i just dressyr så jag räknar honom som en dressyrstammad hopphingst :o

Tänker på Santana 1111, vart har han blivit av eg? :confused:

Kanske lite frågetecken på temperamentet, dock så är det ju individuellt vad man tycker är "bra temperament" ;)

Tja, det beror ju på om man ser på honom före olyckan eller efter, som avelshingst eller sporthäst, genetiskt har han säkert inte sämre ben än många andra. Fick ju en 7:a med omdömmet: "Framåt bruten tåaxel med högre trakter vänster fram,välbenad bak, korrekta rörelser". Det är ju inte omöjligt att han åtminstånde fått en 8:a om det inte var för tåaxeln.

Helsystern har ett benblup på 110 (7:a), mamman 111(8:a), mormor 107(8:a). Jag tror att han kommer att nedärva hyfsade ben.

Jag skulle vilja se ett gäng vuxna avkommor innan jag uttalar mig om huruvida han ger korrekta avkommor eller inte.

Sant, men det gäller ju alla hingstar. Det finns ju till synes välbenade hingstar som inte verkar ge korrekta avkommor. Tror man kan se en del på släkten..
/U

Visst kan man göra det, men just det där tycker jag ser bedrövlig ut i benen och vill gärna se hur ungarna ser ut som vuxna först. Annars är det en fantastiskt vacker hingst!

det måste vara Totilas :love:

förr,på 90 talet (eller?)hade Kira Kyrklund en otroligt charmig svart hingst,Matador.

Som rubriken lyder; vilken är min drömhingst? xD Vill ni hjälpa mig? (A)

Dressyrhingst, svart, mycket gång, bra temprament, mycket framåtbjudning, ca 165-170 cm, ädel och högrest, korrekta ben, "modern" stam. Finns denna mer än i min fantasi? ;)

Har ni någon drömhingst?
haha, känns som ett lite flummigt inlägg :grin:

Jag tror också Totilas, med reservation för att han inte är direkt ädel. Men varför i hela friden ska alla ha svarta dressyrhästar? De syns inte längre på banorna, eftersom alla envisas med att avla just den färgen.

Liknande trådar

Avel Går i tankar om att betäcka mitt ena sto nästa år. Jag behöver råd och tips om avel då det var 12 år sedan senaste fölet hemma. Framför...
Svar
5
· Visningar
1 136
Senast: Görel
·
Träning Lite nattliga funderingar sådär....Visste inte var jag skulle lägga tråden, moderatorn får gärna flytta! Nu har jag ridit så gott som...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 842
Avel Ja nu startar jag en tråd ändå, fast jag trodde jag skulle klara detta själv ;). Mitt nya sto har ovanstående stam. Hon är syster...
Svar
14
· Visningar
1 940
Senast: athena
·
Avel Har funderat på att köpa ett sto till i avel tills nästa år, och ev. så kommer jag få låna kompisens sto nästa säsong. Stoet är E...
Svar
3
· Visningar
1 295
Senast: Cutie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka