R
Raderad medlem 120709
Alltså jag dör
Men vadå, får inte alla plötslig och extrem PMS så fort en het snubbe går sin väg?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fick en gång i tiden för mig att jag minsann skulle läsa mig igenom alla Nobelpris-författare. Jag läste ett kapitel i Coetzee’s Onåd innan jag fick se mig besegrad. Jag hängde inte med överhuvudtaget
Jag får helt enkelt leva med att fortsätta vara en obildad typ![]()
Åh den är jag jättesugen på! Tänker mig att ska man läsa en bok på spanska så är det den.Låter som jag och Hundra år av ensamhet, dåGabriel Garcia Marquez. Var iofs ett skolprojekt, men jag som oftast slukar böcker fick verkligen tvinga mig igenom den. Hundra år av tråkighet
Fast jag har faktiskt funderat på att läsa den med vuxna ögon![]()
On the Road av Jack Keourac.
Nog för att jag läst mycket litteratur jag ogillat, men det är just förväntningarna på så pass framstående författare som gjort mig så besviken. .
Men sista böckerna i den serien?! Alltså det är sånna floskler så en typ baxnar (får erkänna att jag mest skummade sista böckerna - serien borde fimpats efter första upplösningen)Jag höll på att explodera av ilska när jag läste scenen i Sword of Truth där den lesbiska slavkrigaren dör i huvudpersonens armar medan hennes partner står bredvid och tittar på!Så jäkla snubbigt! Väldigt snubbigt över huvud taget hur deras lesbiskhet skildras.
Samtidigt bölade jag som en tonåring och fortsatte läsa med stor iver.![]()
Jag skäms, jag kom två sidor bara, jag borde faktiskt ha gett den 50 i alla fall. 50 sidor är min minimiregel annars.En av få (enda?) bok jag inte läst ut är "Den tomma stolen" av JK Rowling.
Ja! Jag kunde inte heller med det!Jag gav upp En man som heter Ove. Tyckte Backman beskrev sin huvudperson så elakt.
Åh, men den tyckte jag var jättebra!Har blivit bättre på att inte läsa ut de böcker jag tycker är totalkassa, men den sämsta jag läst ut måste vara ”Blanche och Marie” av PO Enquist. Läste den för att jag är fascinerad ac Marie Curie, men den var fruktansvärt gräslig![]()
Exakt! Igelkotten kändes så ansträngd och De Vackra Sångerna ska vi inte tala om.Apropå Igelkottens elegans - Nu ska jag sjunga dig milda sånger! Hela berättelsen led liksom av kramp: Nu ska jag ska skriva en Vacker Berättelse Nu ska jag ska skriva en Vacker Berättelse Nu ska jag ska skriva en Vacker Berättelse Nu ska jag ska skriva en Vacker Berättelse
Ok kom på en nu som kan få mig att eventuellt få springa gatlopp.. Tyckte Donna Tartts The Goldfinch var riktigt urtrist![]()
Ja! Ja! Ja! Jag minns inte, kanske läste jag den ena på svenska och det var översättningen som var vedervärdig, men fy, så överskattade de är! Finken var ganska trevlig att läsa, men den andra hade ett tilltal jag itne stod ut med.Åh, hon med Den Ointressanta Historien?
Men för helvete
Hear hear! Plågade mig igenom den, det tog en hel sommar. Tid jag aldrig får tillbaka![]()
Som ung var jag en extrem snobb och tyckte att jag visste bäst om allt (nu är jag bara måttlig snobb och vet bara nästan allt). Då totalsågade jag böcker titt som tätt och en jag minns särskilt att jag sågade trots att jag sträckläste den en sommarnatt när jag var 18 eller så var Musselstranden av Marianne Hermansson. Den var SÅ dålig tyckte jag, inte alls som de klassiker och nobelpristagare jag brådmoget läst sedan unga år. Vilket undermåligt språk! Av någon anledning kunde jag ändå inte släppa den...
Japp. Sen gick det utför.En dödsstöt mot ditt kulturella kapital!![]()