Vilken är den lättaste klassen för häst?

K

Kallblod

Vilken är den lättaste klassen för häst & hur höga är hindren?

tacksam för svar :bump:

Sv: Vilken är den lättaste klassen för häst?

Lättaste klassen för storhäst är 90cm, alltså är hindrena 90cm höga :p

Vill bara påpeka att hindren är MAX 90 höga i grundomgången, oftast bara några stycken som är maxade. I omhoppningen får de ju vara lite högre, men 90cm:s klasserna går oftast i Clear round.

På en lokal 90 cm tävling så är hindrerna MAX 90 cm. Det är ingen svår bana och det finns ganska många tävlingar där 90 klassen är clear round. Men det vanligaste är (föruton clear round) A:0/A:0/A.

På en lokal 90 cm tävling så är hindrerna MAX 90 cm. Det är ingen svår bana och det finns ganska många tävlingar där 90 klassen är clear round. Men det vanligaste är (föruton clear round) A:0/A:0/A.

ja, jag vet;)

våra clear round på ridskolan (när jag gick där) så fick vi bestämma höjd själva oberoende på vilken storlek våra hästar var. ?

våra clear round på ridskolan (när jag gick där) så fick vi bestämma höjd själva oberoende på vilken storlek våra hästar var. ?

andvänd knapplån!

Ja på CR/klubbtävlingar så kan ju reglerna vara annorlunda, men på "riktiga" tävlingar så är den 90 cm den lägsta klassen för häst.

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 027
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Ketrawzc
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: Mli
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen tävlas det i lätta klasser i reining hos Sanden Ryttarsällskap utanför Eskilstuna för allra första gången.
Svar
0
· Visningar
88
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka