MrsScabtree
Trådstartare
Om man inte vill ge torrt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför vill du inte ge torrfoder?
Jag har ananrs hört att det är bättre för tänderna än att bara äta mjukmat däe tänderna inte får jobba.
Innan min katt blev ordinerad specialkost från Royal Canin åt han Hill's (iof. torrfoder).
Jag tycker du ska satsa på Hill's eller Royal Canin, finns i djuraffärer. Lite dyrare, men innehåller mindre "utfyllnad".
Att utfodra med rå mat, exempelvis enligt BARF-principen.
Näst bäst skulle jag säga att en bra våtfoder är, ett utan spannmål och skit. Mjau våtfoder är kanon!
Vissa av torrfoderleverantörerna har även våtfoder, men detta är oftast dels fruktansvärt dyrt, och dels fullproppat med kolhydrater som katten inte behöver.![]()
Jag har ananrs hört att det är bättre för tänderna än att bara äta mjukmat däe tänderna inte får jobba.
Innan min katt blev ordinerad specialkost från Royal Canin åt han Hill's (iof. torrfoder).
Jag tycker du ska satsa på Hill's eller Royal Canin, finns i djuraffärer. Lite dyrare, men innehåller mindre "utfyllnad".
Då måste jag ha blivit felinformerad när jag var där. Jag minns tyvärr inte exakt vad som sades annat än att det skulle vara ett komplett foder.
Mina kissar dissar rått kött helt utom lite köttfärs ibland. Men bara lite.
Tillagad kyckling äter de ibland.
Annars Mjau burkmat, tetror och även Bozita. (Och en stödfodras med kattungetorrfoder, hon blir maaaaager på bara blötmat).