Vilka vill NI se i en VM-final??

Lenis

Trådstartare
Med hästbyte, ni vet! Och inga patriotiska förslag om "alla svenskar", utan sådana ni skulle vilja se rida nån annans häst, eller se den hästen med annan ryttare!

Mitt självklara val är Baloubet du Rouet! Tänk er vad han skulle kunna ställa till med för oreda :rofl:

Sen är det ju intressant att se vissa hästar som går som klockor för alla, nån som kommer ihåg den store skimmeln (vad tusan heter han?? glömt) som gick felfritt med alla utom sista rundan när han var trött och fick ett litet pet? :love:

Passar på att lägga in en eloge till nuvarande världsmästaren (är så kass på namn :angel: ) som till och med i en VM-final klappade sin häst mitt i banan när den räddat honom ur en svår situation! Sånt gillar jag! :love: :)

Ja Baulobet vill man se i en VM-final!
För DÅ kan man ju lätt se vilka som är skickliga, för han är ju INTE direkt lättriden!
Kanske med Ludo på eller Tops på ryggen? De har ju en ridstil som är helt annorlunda mot Rodrigo.

Några jag tror skulle klara av BRA att rida flera olika typer av hästar är Rolf-Göran Bengtsson och Meredith Michaels-Beerbaum.

Men det var intressant att se Helena Lundbäck rida andra hästar! Hästar som var SKAPLIGT olik Mynta!

Men vad skickliga ryttarna är i ett VM egentligen! :bow:
Att bara hoppa upp och rida en SÅ stor bana!

baloubet såklart :).. :love: han är nog inte en lätt häst att rida och det skulle bli intressant att se hur de andra lyckades rida på honom .. ojojoj. dum fråga kanske .. men NÄR är VM?! :o

Hästar som vore skojiga att se med andra ryttare vore väl:

Baloubet
Flippan
Shutterfly
Mr Springfield

Tror inte Baloubet skulle digga Tops :o :D Skulle gärna se Ludger Beerbaum på honom faktiskt.. Eller Franke, han rider ju grymt olikt Rodrigo! Det brukar ju gå bra för Franke när han rider andras hästar, om jag inte minns fel red han nåns häst bättre än ryttaren själv ett VM..

Javisst, man är ju grymt imponerad av ryttarna som reder ut det!! Jag som är döfeg att hoppa på okända hästar.. dock vet de väl att hästarna har kapacitet så det skriker om det. Och att de själv är duktiga :)

"den stoe vite" du menar kanske Calvaro V?
aja.
jag skulle vilja se Jan Tops rida Baloubet!
jag stör mig så på den gubben!
Sen så skulle jag gärna vilja se Toni Hassmans häst, den som alltid brukar vinna(typ).
Men jag tror nog att det inte skulle vara så roligt att se Flippan i en sådan final, för hon gör precis vad ryttaren säger till om (ser det ut som), men i såfall skulle man satt upp någon på henne som inte har så fina hjälper som Malin har.hehe.
Sen skulle jag vilja se någon utav Angot hästarna.
vet inte vad deras hästar heter, men de värkar coola!

Tops på Baloubet.. :rofl: :rofl: tjola hopp hej.. där kan vi räkna bort Tops.. ;)

Är det Camirez du tänker på?

Jag vill se

Cinderella,Maria Gretzer
Carnute, Thomas Velin
Och så tycker jag om Eurocommerce Berlin, Gerco Schröder(?)
Och Shutterfly, Meredith Michaels

DET skulle vara roligt att se
:bump:
(Men ju mer jag funderar desto fler kommer jag på)

Och det skulle ju vara roligt att se Topsen ramla av Baloubet - :devil:

/P

Absolut Baloubet...

(Och nu vet jag att det aldrig är aktuellt... men tänk er att få se Electro i VM-final, snacka om stackars chockade ryttare när han slänger fram sina framben över hindren... har hört att det ska vara jobbigt att vänja sig vid även om man vet att det ska inträffa... lite som en chock... men som sagt knappast aktuellt...)

Undra om man kan vägra nån "stor" ryttare att rida om man har en liten, skör häst med känslig rygg???...

Alla såna stjärnhästar och stjärnryttare är ju spännande att se byta hästar för att se om de kan rida... Skulle faktiskt vara spännande att se nån från Saudi-arabien eller Japan (hoppas jag kommer ihåg rätt annars ber jag så mycket om ursäkt)... för vad jag har hört så har de satsat massa pengar på bra hästar och bra tränare på att få upp ryttare på toppnivå, frågan är om de har lärt sig rida bra på det???

Eugenie Angot på sitt Jalisco B-sto, Pessoa på Baloubet, Meredith Michaels-Beerbaum på Shutterfly och Baryard på Butterfly Flip.

Knappast att de kan neka en viss ryttare rida i en VM-final.
Vill de välja ryttare på sin häst, får de nog helt enkelt avstå finalen...

Rodrigo, Toni och Meredith borde inte ha ngt problem att byta häst inbillar jag mig?!
För de rider ju rätt lika. I ett fräscht tempo, och inte så mkt "tyskkontroll" på hästen på ngt sätt.

Inte för att jag inte gillar "tyskkontrollen", men det finns ju fler bra ridsätt än det.

Men Shutterfly och Baloubet ger ju åtminstone intryck av att vara väldigt olika hästar, därav intresse. Eugenie Angot rider trevligt och verkar ha en himla bussig häst, så de får vara med som mitt outsidertips. Toni Hassmann tror jag inte kommer med, han verkar inte ha hittat Cmirez och Le Patron riktigt än.

Nej usch, är han död?? Det var precis han jag tänkte på, tyckte han verkade så bussig den hästen.. :(

Jag tror TYVÄRR inte heller Toni Hassman kommer till en
VM-final i dagsläget! :(
Som du säger har han inte "hittat" sina nya pållar än.
Såååå synd han miste Goldika! :cry:

Stämmer tyvärr att Calvaro är död, han gick först i pension och sedan så dog han efter en tid!

En riktig gentleman var det!

Liknande trådar

Hoppning Alltså i slutfinal, där de fyra ryttarna rider varandras hästar. Vi kan ju göra två lisor, en för de hästar som skulle vara kul att...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
6 723
Senast: Etoile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38