Vilka tränare

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

flinta

Vet ni har varit och utbildad sig hos utländska tränare? Vet ni vilka som de har varit hos? Någon som ni vet är riktigt bra?

Vilka har bra kontakter utomlands? Hästförmedlingskontakter är jag ute efter?

Funderar på att köpa häst på semestern... :angel:

De flesta av dem som arbetar heltid som tränare åker regelbundet till andra tränare för att vidareutbilda sig och få inspiration.

Vilket land är det du är intresserad av och vad för typ av häst?

Malin

Skulle vilja ha en reininghäst som duger för tävling på B-nivå.
Land spelar ingen roll, mest för pengarna :angel:

Vilken prisklass hamnar man i ungefär?

Gärna inriden men ganska ung och oförbrukad.

Mest för pengarna får du i USA men tyvärr är ju resan hem hit för hästen en ganska dyr historia...

Väntar själv på min hingst som är på väg hem från Californien. Han kommer från ett ställe som är mest inriktat på working cowhorse men där "ingår" ju reiningen så jag kommer tävla honom i det också... PM:a mig om det lter intressant. Dom har många hästar och har dom inte det du söker har dom bra kontakter...

Vet annars att bl.a Anders Josefsson har goda kontakter med Steffen Breug i Tyskland.

Malin

Mest för pengarna är tydligen USA? Men jag har vissa planer på att köra hem hästen själv så inom Europa vore ju bekvämt...

Prisnivå? När jag har letat runt så är det sällan pris i annonserna så jag har ingen aning om vilken prisnivå som är realistisk?

Vilka stammar är "bra"?

Tag kontakt med Johan Svensson på Okna ranch så hjälper han dig med en lämplig häst. Johan har varit hos Fredrik Thomsson i Oklahoma vid ett par tillfällen. Han är i ständig kontakt med Nedpoint Quarter Horses som även ombesörjer frakt till Europa till ett rimligt pris.

Håkan

En kompis fick hjälp av TPH att hitta en häst utomlands. Blev tydligen väldigt nöjd...

Vilka av de hästar som tävlar aktivt nu kommer via respektive kontakt? Vore lite kul att kika på hästtyp osv om det är rätt typ av häst.

Vill ha en lättare typ. lite ädel och inte någon 160 cm bjässe ;)

Tycker att många av de quartrar som jag har sett som fötts i Sverige har varit för mycket haltertyp för min smak.

Du kan söka på euroreining.com också, där finns en del hästar till salu, främst Tyskland och Italien.

www.dkqha.dk finns också en del annonser (danmark)

Hittar du inget kan du ju köpa mitt lilla stoföl ;) hon kommer bli en liten superatlet!

Malin

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver hjälp! Det är dags att börja fundera på en julklapp till min tränare. De senaste åren har jag fyllt på hennes schabrakförråd...
Svar
8
· Visningar
720
Senast: Tilly_85
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 473
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
724
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gift vid första ögonkastet 2024
  • Motionscykel?
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur