Vilka tillskott för glans? :)

Fashionistan

Trådstartare
Vilka tillskott kan man ge för att hästens päls ska bli riktigt glansig och fin?

Ej olja, vill ge något med så lite energi som möjligt! :)

Sv: Vilka tillskott för glans? :)

Vilka tillskott kan man ge för att hästens päls ska bli riktigt glansig och fin?

Linfrö olja som du köper i snabb köpet,men bara lite ca 15 ml räcker.det är bra för magen också har använt det hela vintern och min är blank och fin.....

Mina hästar har fått jättefin och glansig päls av Shy-feeder B.

Shyfeeder-B är B-vitaminer finns i välsorterade hästbutiker eller på Granngården, B-vitaminer är bra att ge höst och vår i samband med pälsfällning och pälssättning, Andra alternativ är Foderjäst, inneh också B-vitaminer, kokta linfrön är ett mkt billigt och bra alternativ.

Bosta o rykta är ett väldigt bra alternativ.
Ev b-vitamin tillskott nu i fällningstider

Håller med om de tips du fått. Jag ger linfröolja året om och bryggerijäst för tillfället. Jästen för att de fäller. Oljan för att magen ska må bra och lindra eksemet. Pälsen är verkligen blank och manen är mjuk. Båda hästarna har "måbra-fläckar" trots att de fäller.

Det behövs inga särskilda tillskott för att hästen ska bli riktigt glansig och fin.
En välmående häst med en normal, välbalanserad foderstat blir automatiskt glansig och fin i pälsen.

Det behövs inga särskilda tillskott för att hästen ska bli riktigt glansig och fin.
En välmående häst med en normal, välbalanserad foderstat blir automatiskt glansig och fin i pälsen.

Jo just nu är hon lite ragsocka men pälsen glänser :) Jag bara tänkte utöver :)

Du tog orden ur min mun! Min pålle får så gott som inga tillskott, men han har balanserad foderstat. Har varit otroligt glansig o fin hela vintern trots sin björnpäls.

som de andra skrev, en välmående häst är grunden till glansig och fin i pälsen, men jag använder ändå Hippo B-vitamin.
Det är jätte bra, särskillt vid pälsfällning! :)

Det hänger inte på tillskotten, utan på hela foderstaten.
En balanserad foderstat ger en blank och välmående häst.

Enkelt och jättebilligt, om man utgår från ett bra hö.:)

Det hänger inte på tillskotten, utan på hela foderstaten.
En balanserad foderstat ger en blank och välmående häst.

Enkelt och jättebilligt, om man utgår från ett bra hö.:)

Jo jag vet! Men om jag nu har allt perfekt och hon är fin, finns det ändå nått? :)

Jo jag vet! Men om jag nu har allt perfekt och hon är fin, finns det ändå nått? :)
Om allt är perfekt och hon är fin, varför inte vara nöjd med det?
Är hon inte fin nog så är det väl något som inte är perfekt

Eller också är även din häst mitt i pälsfällningen och det finns ingen häst som är riktigt fin medan den fäller.

Jag tycker de blir väldigt fina av Ironxcell från TRM.

Liknande trådar

Foder & Strö Någon som har erfarenhet av kollagen- tillskott till häst med ligament- / senskada ? Självklart är hästen under vet uppsyn och nu även...
Svar
0
· Visningar
228
Senast: ako
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 521
Hästvård Jag har aldrig riktigt trott på olika tillskott för en bättre prestation, utan har mer varit en sådan som förespråkat ett bra grovfoder...
Svar
8
· Visningar
494
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
610
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Energirikt foder