Vilka tävlingar???

M

Miss_Trouble

Vilka tävlingar skall ni åka på i år??? Och vad förväntar ni er av arrangörerna?? :bump:

Jag hoppas att Alazzi kommer till Nävekvarns tävlingar i år. De brukar ha bra arrangemang och det är så trevligt att vara där, man känner sig välkommen :)

Okej det låter trevligt... Själv skall jag på en massa tävlingar.... Självklart skall jag vara med på dom här hemma (abrahamstorp) och sen skall vi till Chapparal tävlingen sen på lite Quarter shower och kanske på en tävling i Danmark!

Självklart blir det Hjo-ko.. :D och tänkte prova High Chaparall oxå.. plus ett antal QH shower.
Någonstans på vägen kanske det är läge att råna en bank eller nåt också så att man får ihop pengar.. Kanske kan lära sig ett o annat på High Chaparall?! ;)

Nu vet jag inte hur det var förra året, men det jag gillade med abrahamstorp (-02) var att uppstallningen var så billig. Jösses vad skönt det var att slippa lägga ut 800:- på boxplats!

Alazzi ska till Nävekvarn. Om bara så över lördagens d-tävlingar. Vet inte om jag vågar mig på c-nivån än!

Sen hoppas jag att det arrangeras mer d-tävlingar i stockholmsområdet. Tanken är att åka på så mycket som möjligt i närområdet!

Vad det anträffar Hjoko så är ju ute haggarna det finns gott om och så är dom ju billiga... Boxar e däremot en brist vara... och lite dyrare Fast 800:- med mockning och fodringar morgon och kväll är ju int jätte farligt... men jag håller med dig hage för 200:- för helgen ligger ju mer tillhands för plånboken!!! Hörde att Chapparal tävlingen skall ha ute hagar oxå!!!

Toppen! Tycker att det är ett jättebra alternativ! :)

Får man fodringarna och mockning så är ju inte 800:- lika illa som när det är utan service..

Tänkte faktiskt med våga mig upp med häst till Hjoko iår.. Har ju varit och spanat utan kuse några år nu. :cool:
High Capparal är ju också lockande. Sen blir det väl mest häromkring; West Star och West Coast har ju fina tävlingar.. Åsså D-C-tävlingar i Borås och Kungsbacka... :)

Min plan var att åka på lite tävlingar i år. Men nu undrar jag om min ekonomi kommer att tillåta det. Får väl hålla mig här i skåne. Åka på några D-tävlingar och sedan satsa på de två Agha tävlingar vi kommer att ha här. En som RPG anordnar och en som wris ordnar.
Hur gör ni andra som tävlar för att få ekonomin att gå ihop för tävlandet ??

Det kostar ju en massa med box på ca 800 / helg och sedan tillkommer det boende ( om man inte vill ligga i bilen ) bensinkostnad, anmälningsavgift ja det bara fortsätter och fortsätter. :confused:

Nä, man skulle fortsatt med hoppningen :smirk:
Man hade varje helg ( nästan ) ett par tävlingar att åka till inom ett par mils radie. Snacka om bortskämd.
När jag började med western för ett par år sedan blev jag chockad av att höra hur långt alla åkte för att tävla.
Lite tråkigt är det allt när man måste avstå från att tävla pga pengar :(
Men hur gör ni då ?? Är alla stenrika ??

Jag kan ju bara tala för mig själv men jag väljer bort allt annat. Jag reser inte utomlands, shoppar inte en massa dyra kläder..
På tävlingarna så försöker jag hålla nere omkostnaderna. Jag kan sova i bilen. Eller tält eller vad som helst funkar bara det är billigt.
Jag köper inte en massa nya saker till hästen utan jag det jag har fungerar och måste jag ha något nytt så måste jag men man kan låna också.
Sedan vet jag inte hur jag får ihop det i slutändan.. Men på något sätt går det. Men det går ju knappast att åka på två större tävlingar på en månad.

Har planerat att åka på Hjo ko, bara för att testa lite tidsgrenar.
Och eventuellt nån nybörjarkoklass, om vi hinner träna hos styrbjörn innan.
Det var så mysigt där förra året :love:

Annars är det väl lite småtävlingar här i värmland, och om Dala har några.
:bow:

själv så blir det C och B tävlingar som gäller med araben min och då får man ju åka runt lite men det är det ju värt. Sen med min Quarter ska jag vara med i lite halterklasser på olika nivåer och sen ta någon quartershow. Ska bli så kul!!! Vi kanske ses på nån tävling! ser ni ett grönt hästsläp som det står dala western riders på och westernhästen alfax...så ä det vi!! :bump:

Ps. vi i DWR kommer att ha ca 5-7 träningstävlingar 2 D och C tävlingar. så ni är varmt väkommna till oss i dalarna!! :D

Det låter trevligt... kan du inte hojta till här på buke när propparna kommer ut???? :bow:

klart att jag gör det!! de borde komma ut nu efter årsmötet i februari, första tävlingen blir i april.
:rofl: :rofl:

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: MiniLi
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
415
Senast: Blyger
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 273
Senast: Murray
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det var minst sagt en regnig historia. Lyckades pricka in fyra av sex starter i ösregn, ni vet så det rinner ner vatten i underbyxorna...
Svar
0
· Visningar
143
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod