Vilka tävlingar ska ni köra i år?

Asa_S

Trådstartare
Jaha, nu när vårsolen äääntligen tinar fram leran häruppe måste jag ju bara få veta vilka som har tänkt tävla här inne, och isåfall vart? Själv känns det som att jag är på G att faktiskt komma mig ut på träningar i år, är på väg ut ur "småbarnsträsket" :D men så var det ju det här med pengarna då... Så det blir väl som vanligt, publik - om jag inte har tur som förra året och får en "ståplats med hjul" :bow:

Så få höra nu: hur ligger ni till (även icke tävlande :) )?

Sv: Vilka tävlingar ska ni köra i år?

Ligger i hårdträning och var på uppladdning med landslaget i helgen och vi körde alla momenten i Åstorp.
Första tävlingen blir i Danmark i mitten av maj
Därefter:
Eskilstuna 26-28 Maj
Linköping 3-5 Juni
Flyinge 30/6-2/7
Åsbo 28-30 Juli
Warka polen 18-20 aug
Vad det blir i september är ännu inte bestämt
SM i Oktober

Sen kommer man nog att längta till vinterns grundträning igen;)
/M

Jag kanske kör Bunges lokala med en ungponny som jag vill förbereda för försäljning/kvalitets.

Som publik blir det förhoppningsvis Eskilstuna, Linköping, Johannesberg, SM, sen beror det lite på hur semestern ligger till, förhoppningsvis har jag semester under Åsbo tävlingen...

Jag skall vara banbyggare i på Åkerbos tävlingar, dels lagserietävling 20:maj och deras tävling 3-5 juni. sen är planerna att vara publik i Italien på enbets-vm och eventuellt också på SM. Kanske blir nån mer tävling i sommar, men inget som är planerat än i alla fall.

tävla och tävla...Hade det inte varit hemmatävling nu den första tävlingen i helgen hade vi nog inte vart med. Men då jag tävlar så gott som gratis ska vi miljöträna! Blir det allt för spännande får vi väl skritta runt:) Nästa planerade tävling blir på SURF 17-18 (tror jag) juni men vi får se hur redo vi känner oss. Finns ju en tävling däremellan men jag känner inte att vi är redo än, samtidigt vill man ju vara med för arrangörens skull. Här uppe är det inte direkt nåt problem med för överfulla startfält!! Men hästen går i första hand.

Oh, ja såg alla fina ekipage som körde runt på anläggningen "här hemma"! Roligt att titta på! :bump:

Mötte ett av fyrspannen som är här å tränar nu imorse när jag red-så imponerande!:banana:

Fick precis veta att jag skulle vara groom på en serietävling i helgen också, så där kom en tävling till.:)

det är väl inte Johannesberg du ska till? Vi har serie tävl på måndag!
/M

Nej, Oskarshamn tror jag det var.

Skit! vad synd Då träffas vi inte
/M

Ja, det var synd.men träffas vi inte innan så lär vi ju träffas på åkerbos tävling i alla fall.

Hejsan Mia, gissa vem hon ska vara groom åt (för det är väl du Elin?). Jag tänkte att jag skulle få tummen ur och komma iväg på en serietävling innan både hästen och jag blir ålderssvaga.

HeJ!

Jag ska vara groom på johannesberg på måndag.. så jag smyger omkring och undrar vem du e.../ Lavinia, kommer grooma den sötaste ponnyn

Jag groomade åt kusken med den hollänska hästen som vann dressyren.
/M

Vi tävlade i helgen i Åsbo så nu är den avklarad
vidare blir det nog
Eskilstuna
Ev. Österrike
Frankrike
Flyinge
Åsbo igen
SM

blir nog dessa men inte heeelt säkert...

å så blir det kanske en del mindre tävlingar med våran Spender som inte är så tävlingsrutinerad än...hehe

Nå Mia är det klart än om du skall till Danmark i helgen???

Japp, fick besked för en vecka sen så allt är packat, Styr mot Skåne vid 15.30 idag (måste jobba lite först:devil: )för övernattning på Flyinge. Åker över till Danmark på onsdag fm.
Så håll tummarna av bara f*n!
Min häst som gått som en klocka hela vintern/våren har senaste veckan varit lite för på G, vilket gör att man blir lite orolig för dressyren som skall vara vårt bästa moment! Men det hinner kanske lösa sig till på torsdag då vi kör dressyren!
/M

Klart jag skall hålla alla tummarna jag kan... Vore ju typiskt om det skall gå bra under träningarna och så strular det under tävlingen... Heja heja heja!!! :banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :bump:

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 522
Senast: IngelaH
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: cassiopeja
·
Hoppning Hej bukefalos! Har läst massor här inne i flera år utan att våga mig på att kommentera men nu har jag en viktig fråga som jag skulle...
Svar
5
· Visningar
1 443
Hästmänniskan Ja precis som rubriken lyder så har jag svårt att hitta motivationen till att bara rida i skogen för motions skull. Har fram tills ett...
Svar
9
· Visningar
1 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka