Vilka tävlingar ska jag välja?

M

Miiraa_91

Jag vill inte ha nån smutskastning av föreningar eller anläggningar utan jag vill bara få lite hjälp med att lägga upp tävlingsplaneringen för våren...
Sista helgen i april (25 eller 26, kommer faktist inte ihåg) ska jag tävla en kvaltävling. Längre fram än så har jag inte lyckats planera...
"Listan" på tävlingar som kan vara aktuella ser ut så här:
REGIONAL, Stenbjars vår SM-kval 2-3 maj
Náttfari vår 2-3 maj 2009
Stormur Vår 2009 9-10 maj
Gnýfari kval 16 maj
Gyda´s Vår 30-31 maj
Utnäslöt, Strömsholm 30-31 maj
REGIONAL Odinn SM-kval 30-31 maj
REGIONAL Forsen & Edda SM-kval, WR-ansluten 6-7 juni (nästan ett måste eftersom det är enda som har passgrenar)

Så första och sista är bestämt, men där emellan? Skulle gärna få in två tävlingar i maj men det blir rätt tight... Gnýfari kval känns inte så superkul, jag vet inte om jag är sugen på att åka ända dit upp för en kvaltävling "bara". Det känns också ganska dumt med tre tävlingar samma helg i slutet av maj i samma region. Det är ju inte så långt mellan ställena.
Men hur skulle ni ha lagt upp det, vilka tävlingar hade ni valt?
Och om någon har något bara positivt att säga, typ "Åk gärna till Hesturklubben för de har en jättetrevlig bana och är superproffsiga" så får ni såklart säga det men ingen smutskastning!
Ser väldigt mycket fram emot tips... :)

Sv: Vilka tävlingar ska jag välja?

Stormur Vår kan jag tipsa om, trevlig tävlingsplats, välarrangerat och mycket trevliga människor. Likadant 30-31 maj, Sleipnir Vår. Om du vill rida en regional så är Romme ett toppenställe (Odinn), bra framridning och trevliga funktionärer. Var där senast i helgen på kvalet :)

Romme kan jag rekomendera, av samma anledningar som tiger89 sa. Náttfaris bana är ganska trevlig jag tycker inte att det var allt för bra framridnings möjligheter. Super om du gärna värmer upp på mindre vägar i skogen dock. Inte något ställe jag har något emot att tävla på. Personligen skulle jag ha valt att åka till Stenbjars dock eftersom jag hellre tävlar regional.

Det är väl egentligen lite mer vad du personligen tycker. Personligen skulle jag inte åka allt för långt till tävlingar om det bara är en liten tävling...

Jag vill säga att gydas bana tycker jag är suverän, iaf underlaget och för mig har det alltid gått bra där!
Gnýfari är ju också bra (min klubb:D) ;) Den banan är okej, om vi nu ska tänka på det sättet, jag brukar träna där ganska ofta.
Lycka till på tävlingarna!

Blir nog Romme och Forsen, anmälningstiden har ju gått ut till Stormur men kanske den också om det finns platser kvar...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka