Vilka täcken har ni?

alazzi

Trådstartare
Till era quarters? Storlekar och hur tjocka? Min häst är en fryslort och jag ska investera i ett nytt vintertäcke till honom. Tidigare har jag haft Bucas till honom men nu har ju Rambo ett quartertäcke. Är passformen bättre med det täcket? Hur är det med storlekarna?

Sv: Vilka täcken har ni?

Jag får hem sådana nästa vecka (har butik) Kan återkomma med passformen, bellis ska få några "provex":D De ser ut att sitta väldigt bra.
Bara att hoppas, inget passar på min kuse.. Så jag håller tummarna:laugh:

Senast ändrad:

har gett upp detdär med dyra täcken till mina hästar, det tar 2 dagar för ett nytt täcke att ha 4-5 bithål på ryggen och rumpan. :)
men det är sånt man får stå ut med när man har brötig liten hingst, och dom andra ger ju igen på honom så hans täcken är minst lika massakerade som de andras.

jag kör stenhårt på ullareds regntäcken, passar min plånbok och mina täckesätande hästar perfekt. :D

Har exprimenterat med väldans massa olika märken genom åren :). Överlägset bäst är Shire- bra pris, bra passform, bra hållbarhet.. Har både stall, fleece, regn och vintertäcken från Shire till hästarna. http://www.ridsportshopen.com/ Ibland har jag frestats och beställt från t ex Hööks, ush vilka värdelösa täcken :o.

jag har rambos quarter täcke (velour cooler), det är storlek 80 vet inte riktigt vad det motsvarar i "våra mått" men min quarter har storlek 135 annars.

det sitter jätte bra, som om det vore sytt efter honom:)

har provat de flesta märken men har haft svårt att hitta nåt som sitter perfekt.
så det blir no rambos quarter täcken i framtiden till honom.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Söker efter tips på vilka vintertäcken som kan passa en häst med storlek 145 med bred bringa. Har kikat på Rambo täcken bor i...
Svar
4
· Visningar
366
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga...
2
Svar
26
· Visningar
1 375
Senast: ako
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 245
Utrustning Är på jakt efter täcke med regnrygg och med nät på sidorna! Har tidigare haft Rambo summer men upplever det som tungt och tjockt så...
Svar
18
· Visningar
933
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka