Vilka skydd är tillåtna?

J

Judelaw

Hej!
Jag har kvalat min ponny till ungponny sm.
Nu undrar jag vilka skydd som är tillåtna på ungponny sm?
Min ponny är sju år om det har någon betydelse.
Tack för svar!

Sv: Vilka skydd är tillåtna?

Vanliga strykappskydd utan resor. De är godkända. Ej tekniksnydd, går runt senan.

Har ett par Veredus Olympic, är de tillåtna?
Jag syftar på bakskydd nu.

Skydden får inte ha elastiska remmar, så där går de nya veredus skydden bort, carbon gel modellen. Dock har de ju kommit med en unghäst-modell av bakbensskydd som är godkänd. !

kanske en dum fråga, men

varför är skydd med resår inte godkända?

För att det klämmer ut runt benen på hästen på ett annat sätt än vad vanliga oelastiska remmar gör (är ju bara på bakskydden det gäller;))

Som Långnos sa kom det ju en unghäst modell på bakbensskydden för ett tag sen, Veredus Young Jump eller nått liknande heter dom, har själv sånna till min unghäst och jag tycker som är suveräna! Bra passform och snygga dessutom ;)

Det tycker jag! Supernöjd med dom faktiskt! :D

Även jag har dessa på min unghäst! Kanonbra skydd enligt mig! Sitter som gjutet i passformen!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Nu kan du anmäla din ponny till den populära hoppcupen SvRF Ungponny. Kvalen börjar 26 februari. Finalen rids vid ponny-SM inomhus hos...
Svar
0
· Visningar
391
Senast: Gunnar
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: Ketrawzc
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 725
Senast: Häst_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar