Vilka sadelmärken kan passa denna ryggen?

Nomina

Trådstartare
Är nu på sadeljakt igen och frågar (som vanligt) allsmäktiga buke om råd :D

Börjar med att säga att jag ska ta hjälp av kunnig sadelutprovare, men tänkte skaffa några sadlar själv som vi kan prova utöver de som sadelutprovaren själv har, så slipper vi diskutera det :angel:

Hästen ifråga har rak rygg, men inte spikrak, HÖG och LÅNG (extremt, alltså) manke och är något överbyggd. Behöver mycket frihet för bogbladen. Vilka märken (modeller?) kan tänkas passa?

Om någon känner för att vara ännu lite mer avancerad och tänka på mig också så får sadeln gärna ha ganska bred midja och plats för långa överskänklar. :)

Tillägger: Det är främst en hoppsadel jag är ute efter, men skall ha ny dressyrsadel så småningom också, så tar gärna emot tips på dressyrsadlar med :)

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Nu vänder jag mig till er som har dessa dressyrsadlar . Globus crincle, passier corona , equiline contest. Dessa tre dressyrsadlar...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: Time Lord
·
Utrustning Jag har nyligen köpt en häst, väldigt roligt naturligtvis, men problemen började direkt när jag skulle börja leta efter en passande...
Svar
17
· Visningar
2 599
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 280
Senast: Aifos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka