Vilka representerar Sverige i Buenos Aires?

kopur

Trådstartare
Såg på Hastmagasinet.com att RGB INTE ska vara med eftersom MacKinleys italienska ägare vill att han satsar på Verona denna helg istället. Malin B ska inte åka p g a gravid... Peter E och Cardento tävlar i Hannover i helgen, vilket jag gissar måste innebära att de inte heller tävlar i Buenos Aires... Maria G tävlar också i Hannover, med Spender S. Är möjligtvis Cinderella eller Irco Mac på väg till B A? Helena Persson kan inte riskera att åka med Classic, eftersom hon är så känslig för foderbyten och det skulle inte gå att ta med hö... (stod i Ridsport). Vilka har vi kvar? Det är ju en så viktig tävling för Sverige så det var sagt att vi skulle toppa laget... :confused:

Sv: Vilka representerar Sverige i Buenos Aires?

läste att det skulle vara roffe, peder, svante(wihiii) och sen royne eller ?? nu fick jag hjärnsläpp...

men vet inte nu om dom har ändrat något.

LenaH skrev:
Den enda jag är 100 på är Peder.

Det är klart Peder glömde jag - han måste väl vara självskriven??!!! Hur kunde jag missa honom i mina funderingar??? :o

Jag har kollat på ridsport.se under "evenemang" men där står inget om Buenos Aires ännu...

Peder, Maria G, Svante och Royne - vad tror ni om den gissningen?

men peder är inte 100 heller, han är skadad och hoppades att han kunde rida fast egentligen skulle det ta mycket längre tid.

det läste jag någon stans också(kommer aldrig ihåg vart) så jag kan inte vara säker förståss.

Det här börjar verkligen likna "10 små negerpojkar" :crazy: (men förhoppningsvis inte så brutalt som 10 små tomtenissar... ;) )

Det är verkligen tur att vi har ovanligt stor bredd på vår elit nu, annars hade det inte funnits mycket kvar att "skrapa fram" i det här läget...

så här står det iaf på risportförbundet. svenska ryttare Rolf-Göran Bengtsson, Peder Fredricson, Royne Zetterman, Svante Johansson

vet ju inte om det är uppdaterat eller inte men så står det iaf nu.

Det senaste jag hörde var att Peders hästägare ska dit och då tänkte jag att det var rätt säkert.

cissan skrev:
så här står det iaf på risportförbundet. svenska ryttare Rolf-Göran Bengtsson, Peder Fredricson, Royne Zetterman, Svante Johansson

vet ju inte om det är uppdaterat eller inte men så står det iaf nu.

Jag skulle gärna vilja veta VAR du läser det på Ridsportförbundets hemsida- jag har letat och letat....

Om man ska tro rätt på denna sida så är det dessa:
Helena Persson
Peder Fredricsson
Rolf Göran Bengtsson
Svante Johansson

För det är väl rätt tävling? Alltså länken till sidan..

Fritz skrev:
Om man ska tro rätt på denna sida så är det dessa:
Helena Persson
Peder Fredricsson
Rolf Göran Bengtsson
Svante Johansson

För det är väl rätt tävling? Alltså länken till sidan..

Det verkar ju vara rätt tävling! Har dock läst i Ridsport att Helena INTE törs åka p g a att det inte funkar att ta med eget hö och Classic tidigare blivit MYCKET sjuk vid foderbyten. Dessutom stod det på Hästmagasinets hemsida att RGB inte ska vara med för att MacKinleys italienska hästägare ville se hästen i Verona istället helgen som gick.... Men Peder och Svante borde ju kvarstå i alla fall!

Ja jag läste också det med Helena och Classic men hallå"! tror ni att Roffe bara har en häst eller ;) han skulle ha med någon anna eftersom MacKinley ska till Verona (:

---------------------------

star quality all over my name

det står på ridsport.se - evenemange på gång- sen välj typ 12/11 i kalendern så kommer argentina mfl upp, där står det iaf att det är roffe, peder, royne och svante...

cissan skrev:
det står på ridsport.se - evenemange på gång- sen välj typ 12/11 i kalendern så kommer argentina mfl upp, där står det iaf att det är roffe, peder, royne och svante...

Aha!!! Jag hade inte fattat att man skulle klicka på kalendern... TACK för tipset!

Cw_ skrev:
Ja jag läste också det med Helena och Classic men hallå"! tror ni att Roffe bara har en häst eller ;) han skulle ha med någon anna eftersom MacKinley ska till Verona (:

---------------------------

Jo, det är klart att han har fler hästar... men enligt Hästmagasinet skulle han inte åka till Buenos Aires, av ovanstående anledning...

Fast Verona tävlingen var ju helgen som var.. Denna tävling har väl inte varit eller? :confused:

den är nu i helgen 12-14 då får vi svaren på alla frågor :)

mathil skrev:
Fast Verona tävlingen var ju helgen som var.. Denna tävling har väl inte varit eller? :confused:

Jo, Verona var i helgen och Buenos Aires är nästa helg. Men jag tolkade det så att man inte vill ha mindre än en vecka mellan tävlingarna om man ska transportera en häst så långt... Men, nu är det ju snart helg så nu får vi ju snart svaret på dessa frågor!

eftersom det börjar idag och dom inte ändrat något på deltagarlistan, tror jag vi har löst det:) stod i aftonbladet också att det skulle vara dom vi sagt... men snart är det färdigt och då vet vi säkert.

wihiii svante vann 1.50m igår i argentina!!! bra början på helgen, nationshoppningen börjar idag 15.30 lokal tid...vet ej när det är

royne hade 4 fel och peder 8...

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Avel Nu är listan över uttagna hästar offentlig så då kan jag ju lägga ut den här :angel: Uttagna hästar till Zangersheide 2007...
2
Svar
25
· Visningar
6 180
Senast: ancan
·
Hoppning Vilka tror DU att det blir? Malin Baryard och Rolf-Göran Bengtsson måste väl vara självskrivna??!! Det samma gäller väl nästan Peter...
Svar
18
· Visningar
1 389
Senast: Cockney
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama