Vilka namn ska stå med?

H2SO4

Trådstartare
Lite off topic för det här forumet kanske, men jag testar. Jag skulle vilja ha travfolkets åsikt i frågan!

Jag ska beställa en boxskylt till mitt kallblod och är lite osäker på vilka namn som ska stå med. Pappa och mamma har jag iaf bestämt ska få stå med. Pappan är norsk, ska jag skriva (NO) efter, eller är det onödigt?
Sen då, ska man ha med stammen på både mödernets och faderns sida, eller ingetdera? Bara morfar?

Inom halvblodsvärlden är det ju närmast legio att bara skriva ut hingstarna på båda sidor, så jag tänkte höra om det finns något "rätt och fel" inom travvärlden i den här frågan;)

Sv: Vilka namn ska stå med?

Jag hade tagit med mamma, pappa och så morfar i lite mindre stil under mammans namn, födelseår och ägare.

På en travare hade jag itne satt ut hingstarnas nummer, och inte heller (NO), tror jag.

Vill man ha flera led så får man ha dem på en lapp bredvid, bara de första ska stå på boxen, det blir så plottrigt annars. ;)

Ja, det låter riktigt bra:) Det är väl ungefär så jag också tänkt.
Håller med om att det kan bli lite plottrigt med hela stamtavlan inristad på en så liten yta.
Jag har skissat lite och är ganska nöjd med resultatet:)

Angående födelseåret, ska det stå bara året eller kan man skriva hela datumet, t ex 2011-05-30?

Svårt det här:p

Namn
f. 0000
e. Pappa u. Mamma - morfar (eller raden under)
Kallblodstravare

Så tycker jag det blir överskådligt, (NO) är bara onödigt.

Senast ändrad:

Namn
f.
e. u. - ue.

Så har jag på mina :) (US/NO) spelar ingen roll, tycker det är lite skoj om de står så på blodingarna

enkel_mini.jpg

Så här brukar jag göra på travare, exemplet ovan är en ridhäst så ridhästmänniskorna gillar det nog inte!
I bland sätter jag även dit föräldrarnas rekord i lite mindre stil efter namnet om de har rekord!
stuteri_foder_mini.jpg

Med rekord, här är även extra inforutor som man kan skriva i med whiteboardpenna!

Jag har målat boxskyltar i många år och i princip alla vill ha nedanstående med till sina varmblod:
Hästens namn
Födelseår
Far , mor samt morfar under mammans namn
Rekord och ägare är inte heller ovanligt.
Lycka till ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XVI

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka