Vilka mineraler när de går på bete.

Rotterö

Trådstartare
Mina unga individer går på bete. Men skulle köpa mineraler och ha i hagen. Vad brukar ni ge.
Mineal saltsten räcker det .??
 
Sv: Vilka mineraler när de går på bete.

Med ett frodigt bete räcker det med saltsten med selen. Längre fram i sommar kanske man kan komplettera med betesmineral. Är det ettåringar eller äldre hästar?
 
Sv: Vilka mineraler när de går på bete.

Okej
De går på ett riktigt bra vall bete. Dom brukar ta sitt hösilage där. Men mycke bra värde.
 
Sv: Vilka mineraler när de går på bete.

Är det bra bete behöver du ju inga mineraler, som BIMM skrev. Jag har lite halvdant bete så jag ger Kraffts gröna mineraler.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 975
Senast: skiesabove
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 832
Senast: Twihard
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 175
Senast: Habina
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 808
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp