Vilka mineraler fodrar ni med?

S

Sidney

Vilka mineraler tycker ni är bäst att fordra med och varför?
 
Jag fodrar med de mineraler som passar foderstaten, i år är det Krafft Miner Röd som gäller för mina pållar, förra året hade vi helt andra mineraler.
 
Miner grön eftersom den passar bäst ihop med min foderstat.
 
Min pålle får Chevinal PLus och Dikalciumfosfat för det passar till hans foderstat. :) Hade kanske kunnat ge ngt annat istället för Chevinalen, men jag hade kvar sen innan och det passade finfint! :)

Så det mineralfoder som är bäst är alltså det som täcker det behov hästen har som inte blir tillgodosett av övrigt foder :p :).
 
Jo... jag förstår att den måste passa in med foderstaten, men när jag räknar så finns det flera olika typer som kan passa in. Det beror ju helt på vad jag ger för övrigt foder och vilka mängder... men TACK iallafall!! :)
 
Jag ger Kvarnbyfoders pelettrerade mineraler (vital heter dom) eftersom min häst inte äter/tycker om grusmineraler. Tycker dessa har en bra sammansättning o bra pris, 133 kr för 8 kg.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ger våra hästar mineral kraft för högpresterande hästar. Brukar ge orginal. Men fanns inte inne i foderbutiken sist.. Två av hästarna...
Svar
3
· Visningar
368
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej alla kloka! Ger hästarna kraft extra mineraler. Behövs saltsten då? Hur resonerar ni?
Svar
12
· Visningar
1 229
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
482
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 651

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Aggressiv/rädd hund
  • Bästa foder för fin päls
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp