vilka märken har snygga ridkavajer?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare cipramil
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 3 988
C

cipramil

tänker äntligen köpa mig en "riktig" ridkavaj (för tävling i dressyr) och vill ha en kavaj som verkligen sitter bra och är snygg.
vilka märken rekommenderar ni? och vilka priser får jag cirkus räkna med?

Sv: vilka märken har snygga ridkavajer?

*raderat*

10 tecken

Senast ändrad av en moderator:

Jag har beställt en hoppkavaj idag från Equiline, de kostar 3000 spänn :angel:

Dressyrkavajer är jag inte alls så inne på, men allt beror på vad man vill betala, du kan få det hur dyrt som helst...

//E

en smärtgräns för mig är väl nånstans kring 1000-1500...

Det finns kavajer i prisklassen allt från ett par hundralappar upp till flera tusen kronor. Så utbudet blir därmed stort. Det är svårt att generalisera, för det beror på hur du är byggd osv. Men själv tycker jag att Pikeur har jätte snygga kavajer, dessutom är det bra kvalité osv. på dom men de kostar också ett par tusenlappar.

Sedan finns ju Victor Hugo, jag har en sådan. Det var ett riktigt kap! 400 pix från Gekås i Ullared, men då hade jag Tur. Detta var förra året och de får ju in restpartier från olika ställen så man kan aldrig räkna med vad som finns inne hos dom.

Min VH är av modellen Dressage, den passar mig bra, normalt pris som jag sett på nätet osv. är i alla fall runt en tusenlapp. Kolla www.hippomarket.com om inte de har den, de har haft den förut i alla fall.

Jacson verkar ha bra och prisvärda kavajer som verkar bekväma att rida i, men det beror ju på själv vad man tycker och vad som faller en i smaken. Jacsons är billiga, men brukar vara prisvärda (alltså för dens skull förhållandevis snygga och av bra kvalité!)

Men åk runt och kolla i butiker runt omkring där du bor på vad som finns inne, för det viktigaste är ju just att den sitter bra på dig. Fråga i butiken om hjälp om det är så. De är ju till för att kunna hjälpa :) .

Pikeur Diana är ju en snygg dressyrkavaj, ska du inte ha den i ull så har jag för mig att den kostar runt 1500 spänn, vilket jag nog själv tycker är en lagom prisklass.

Men som cactus skriver, det är ju mycket beroende på vilken kroppsform man har vilken typ man gillar.

//E

min kompis och min mamma köpte kavajer på ullared fölr 300 spänn, victor hugo, skitsnygga med perfekt passform, helt klart ett kap!

Pikeur har fina!!:love: Har en själv som jag är jättenöjd med!!:)

Har själv en Caldene.

Snygg dressyrkavaj (dvs. lite längre modell, figursydd med ett sprund i mitten bak) som passar mig då jag inte gillar blanka knappar. Hittar ingen bra bild på den på den tyvärr, men priset ligger någonstans runt 1500-2000 :-.

Alessandro Albanese!! (ca 4-5000)
Klar snyggast

/G

Jag tycker att min från Jacson är grymt snygg. I grått förvisso, så det är väll mer för hoppning, men den sitter som ett smäck!:)

Euro-Star har en del snygga kavajer som kostar runt 1000-1500:-

Jag har beställt en hoppkavaj idag från Equiline, de kostar 3000 spänn :angel:

Dressyrkavajer är jag inte alls så inne på, men allt beror på vad man vill betala, du kan få det hur dyrt som helst...

//E

Jag fick min för 1350:- :bump:
(visserligen på rea)

Liknande trådar

Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
262
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 208
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
860
Senast: Lisen82
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
900
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka